Manual For Teachers (教師のためのマニュアル)     ☆教えのレベルは?④ | ひかりのせんたく : ミラクルライフ

ひかりのせんたく : ミラクルライフ

あなたのハイヤーセルフを呼び覚まし
あなたがハイヤーセルフとして
肉体を持った状態で
次元上昇していくプロセスをサポートします✨

*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)3版の中の章、”Manual For Teachers(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。

*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。



3. WHAT ARE THE LEVELS OF TEACHING?

4. Each teaching-leaning situation is maximal in the sense that each person involved will learn the most that he can from the other person at that time. In this sense, and in this sense only, we can speak of levels of teaching. Using the term in this way, the second level of teaching is a more sustained relationship, in which, for a time, two people enter into a fairly intense teaching-learning situation and then appear to separate. As with the first level, these meetings are not accidental, nor is what appears to be the end of the relationship a real end. Again, each has learned the most he can at the time. Yet all who meet will someday meet again, for it is the destiny of all relationships become holy. God is not mistaken in His Son.


3. 教えのレベルは?

4. それぞれの”教え―学び”の状況は、そこに関わるそれぞれがその時における最大の学びを相手から得るという意味で最高である。


この意味で、そして、この意味でのみ、教えのレベルについて話すことができる。


この表現(レベル)をこのように使用した場合、教えの2段階目のレベルはもっと持続的な関係となる。

持続的な関係では2人の人間が極めて激しい“教え―学び”の状況に入り、そして離れていくように見える。


最初のレベルと同様に、このような出会いも偶然ではなく、また関係の終結のように見えるのは本当の終結ではない。


ここでもまたそれぞれはそれぞれがその時における最大の学びを得る。


それでも出会うものはすべていつか再び出会う。

それは神聖になるべきすべての関係の運命だからだ。

神の子は神を誤解しない。