きょうはご一緒に拍手して頂きたい動画をご披露させてください。

Today I'd like to show you some video.  I hope you enjoy it like I do.

 

動画の主人公のR君は来月で幼稚園の年長児になる可愛い坊やです。

The boy in the video is R-kun, a kindergartener.  He is cute and a little naughty.

 

彼は1~2歳年上のクラスメートたちの中で大健闘。頑張っているのです。

He is studying English with some classmates who are one or two years older than him.

 

今月(2021年3月)の初めには全く読めなかった英文を次第に読み下していくR君の姿を私は動画で残しました。

I made a series of video of his to leave his progress on record.  He was not able to read the page at the beginning of March.  But he tryed very hard and achieved the target at last.    

 

素晴らしい進歩だと思います。

It's remarkable, isn't it?

 

 

ではまず、こちらは3月10日の画像です。

First of all, this video was taken on March 10th.



 

この日はお父さんの応援で何とか読めたかな?という感じですね。

It was a hard fight for him but he made it somehow with the support of his father.

 

次は3月17日。

The next one was taken on March 17th.



 

ほほう!大分うまくなりましたね。

Well, he's getting better here, isn't he?

 

 

そして昨日(3月24日)・・・・

And this one is on March 24th, yesterday.



 

完璧!凛々しいお姿!(笑)

PERFECT!  What a manly face!

 

この進捗を見守ること。

To watch such kinds of progress.

 

それが私の生きがいなのです。

That is my reason for living.