元生徒のお母さんで今は友人のM子さん。

Ms.M used to be the mother of my students. 

 

かつて私の生徒だった彼女の二人のお子さんはともに成人して・・・・

Now two sons of hers are both adults.

 

立派な社会人となられました。

They both have decent jobs now.

 

膝にのせて教えるほど小さくて可愛くてやんちゃだった坊やたちが懐かしく、

I can't forget how they were little, cute and naughty.  I taught the elder one on my lap.

 

つくづく光陰矢の如しと感じる私です。

Time flied.  How touching!

 

さて先程、そのM子さんからメールが届きました。

By the way, I received an e-mail from their mother, Ms.M, this morning.

 

 

 

いやー・・・・・

Oh, dear!

 

もう聞きなれてしまった「クラスター」ではありますが・・・・

The word “CLUSTER”may not be so surprising today.

 

私にとってはご同業の「英語塾」での発生は大変にショックでした。

But I was quite shocked because it had occurred in an English school.

 

油断はできないなあ・・・・と、改めて感じさせられました。

We have to be so very careful in order not to face such occasion.  I felt so again.

 

もうしばらくは安全な「オンライン授業」の方がよろしいようですね。

I'd better teach online for the time being.

 

画像はお借りしました。