笑顔でいる事の素晴らしさ

人の顔を想像する際に飛び込んでくる記憶と言うのは、その人の笑顔なのではないでしょうか。それだけ笑顔には力があり人の脳裏に残すくらいのパワーを持っています。

笑顔でいると心が和やかになれたり、楽しい気持ちになれたり、何か心が自分を癒してくれる感もあります。

哀しいニュースが飛び込んでくるのを耳にすると、もちろんつらいと感じる事もありますが、逆にそんな時だからこそ笑顔でいる事が大事なのだと思います。

笑顔でいる事は、基本であり話している相手が笑ってくれるように冗談を言ってみたり、工夫して話してみたり、自分が笑顔でいれるように心得たり、その意識のひとつひとつから面白さや楽しさである発想が創り出されていくのです。

常に難しい顔やつらそうな顔である人に声は掛けづらいですよね。笑顔でいると言う事は、人に対して話し易いイメージと同時に人柄の良さにも大きな影響を与えている事は間違いありません。

人は誰しも多かれ少なかれ悩みを持ち続けながら生きています。そんな事であれば尚更、笑顔でいる時間が自分そして自分の周りにいてくださっている方々に自分から与えていく事で、本当に心の底から笑顔になれる自分に逢えるのではないかと感じます。

The beauty of smiling

When we imagine a person’s face, the memory that jumps out at us is probably that person’s smile. A smile has the power to leave a lasting impression on people’s minds.

When you smile, you feel at ease, you feel happy, and you feel like your heart is healing you in some way.

Of course, it can be painful when you hear sad news, but I think it’s important to keep a smile on your face at times like these.

Smiling is the basics. Try telling a joke to make the person you’re talking to laugh, try creative ways to talk, or learn how to smile yourself. Each of these things can be interesting. Ideas that are actually fun are being created.

It’s hard to talk to someone who always has a difficult or distressed look on their face. There is no doubt that smiling has a great impact on the image that you are easy to talk to and also on your good personality.

All people live their lives with more or less worries. If that’s the case, I feel that if you take the time to smile and give it to yourself and the people around you, you’ll be able to meet a version of yourself that can truly smile from the bottom of your heart.