アウトプットから「守」は創られる

ここで言う「守」は、守破離の「守」です。

私自身もアウトプットを始める前は、何もなかった自分の事を昨日の事ように思い出します。本当に何もないところからアウトプットをはじめました。

自分の感じること、伝えたいこと、これから目指すこと、それらを少し小さめのスケッチブックに書き出した事が今行っていることの始まりだったのかもしれません。

このブログも書き出した時は自分自身が何を伝えたいのか、何を伝えていきたいのか、全く定まっていなかったと思います。

しかし、自分がアウトプットする事で気づかされる事が多く、自分自身は人の背中を押してあげれるような気づきを伝えていけたらと思い、得た知識や情報を元に自身の経験を踏まえてお伝えしていると言う軸ができました。

そこから、さらに深掘りをして「習慣」に関することを軸にお伝えしていくと言う事を決めました。

それらは全て、少し小さなスケッチブックに書き込んだあの時のアウトプットが始まりでした。

それが私にとっての守破離の「守」だったのだと思います。

誰かの真似でも良いと思います。そこから何か気づきが生まれて自分の軸も創り出されるのだと感じます。

“Mamoru” is created from the output

“Mamoru” here is the “Mamoru” of Shuhari.

Before I started outputting, I remember myself as if it was yesterday. I started the output from a place where there was really nothing.

What I feel, what I want to convey, what I’m aiming for, and writing them out in a slightly smaller sketchbook may have been the beginning of what I’m doing now.

When I wrote this blog, I think I had no idea what I wanted to convey or what I wanted to convey.

However, it is often noticed by my own output, and I wish I could convey the awareness that I can push people’s backs, and based on my own experience based on the knowledge and information I gained. I have created an axis that I am telling you.

From there, I decided to dig deeper and tell about “habits”.

All of them started with the output of that time when I wrote them in a slightly smaller sketchbook.

I think that was the “defense” of Shuhari for me.

I think it’s okay to imitate someone. From there, I feel that something is noticed and my own axis is also created.