考えれば秘策は持ち上がる

私が販売員だった頃に意識していたお話ですが、良い販売員の定義をよく考えていました。お客様にとってどう言った販売員が望ましいか。自分だったらどんな店員さんから購入したいか、などなど。

その中で販売できる確率を上げる為に、どの様にすれば良いか。その時に私が心掛けていた事を2つほどお伝えしたいと思います。これは、誰に教えてもらったわけでもなく自分が考えて持ち上がった案です。

① お客様にとって気持ち良く購入できる環境をつくる

② 購入する確率を上げる

と言う事を心掛けていました。

前者は、私から購入して頂かなくても良いと言う気持ちを持ち、お客様目線に立って一緒に考えると言うものでした。

ちなみに後者は、前者の考えを前提に此処で購入して頂ける為の仕掛けを考えていました。「買う」or「買わない」であれば購入確率は50%。

例えば、別の同じような商品を提案すると「A」or「B」or「買わない」となると購入確率は66.6%となります。それに加え、自身が商品知識と話法を磨く事でその確率を上げていく事ができます。

私はこのやり方で時期にトップ販売員になる事もできました。

自分なりに考えれば秘策は持ち上がります。

逆に他の方が真似できない自分にしか考える事ができない秘策も持ち上がるのかもしれません。

何かに困った際や壁にぶち当たった時でも、立ち止まって考えてみる事で今後の自分に大きな影響をも与えてくれるかもしれません。

人は考える事ができます。

なぜ考える事ができるかは、人にとって考えると言う事は必要だからです。

If you think about it, the secret plan will come up

As I was aware of when I was a salesperson, I was thinking about the definition of a good salesperson. What kind of salesperson is desirable for the customer? What kind of clerk would you like to buy from?

What should I do to increase the probability of selling in that? I would like to tell you two things I was trying to do at that time. This is a plan that I came up with without being taught by anyone.

① Create an environment where customers can purchase comfortably
② Increase the probability of purchasing

I was trying to say that.

The former had the feeling that I didn’t have to buy it from me, and thought about it together from the customer’s perspective.

By the way, the latter was thinking of a mechanism for you to purchase here on the premise of the former idea. If you “buy” or “do not buy”, the purchase probability is 50%.

For example, if you propose another similar product, the purchase probability will be 66.6% if it becomes “A” or “B” or “Do not buy”. In addition to that, you can increase the probability by improving your product knowledge and speaking style.

I was also able to become a top salesperson at the time this way.

If you think for yourself, the secret plan will come up.
On the contrary, there may be a secret plan that only you can think of, which other people cannot imitate.

Even if you have a problem or hit a wall, stopping and thinking may have a big impact on you in the future.

One can think.
The reason why we can think is because it is necessary for people to think.