みなさん

 

おはこんばんにちは。

窓際サラリーマンことMr.Madogiwaです。

今回は会議日程を通知するときに使用する英語ビジネスメールをご紹介します。

 

【会議日程通知編】

~日本語~

みなさん

 

如何お過ごしでしょうか?

 

来週513日水曜日、社畜さんによるコロナ禍のマーケットリスクについて説明会を開催致します。

みなさんのOutlookを拝見するにその日9時からご都合が良さそうなので会議を設営しました。

この会議は25分説明し、5分質疑応答時間としています。

ご都合問題なければいいのですが、どなたかご都合が合わないかたいらっしゃれば私に連絡下さい。

 

Mr.Madogiwa

 

English

Dear all,

 

Hope this email reaches you in good health

 

Next Wednesday, 13th May, Mr.Shachiku, will be presenting market risk hotspots amidst COVID-19.

I’ve booked the session from 9am on that day on Outlook as it seems everyone is available at the time.

Tentatively, this session is set for 25 mins presentation and Q&A session 5 mins.

Hope it that works for you. If this is not convenient for any of you, please let me know.

 

Best Regards,

Mr.Madogiwa

 

英語の勉強にはこの1冊がオススメ。