みなさん
おはこんばんにちは。
窓際サラリーマンことMr.Madogiwaです。
今回は会議日程を通知するときに使用する英語ビジネスメールをご紹介します。
【会議日程通知編】
~日本語~
みなさん
如何お過ごしでしょうか?
来週5月13日水曜日、社畜さんによるコロナ禍のマーケットリスクについて説明会を開催致します。
みなさんのOutlookを拝見するにその日9時からご都合が良さそうなので会議を設営しました。
この会議は25分説明し、5分質疑応答時間としています。
ご都合問題なければいいのですが、どなたかご都合が合わないかたいらっしゃれば私に連絡下さい。
Mr.Madogiwa
~English~
Dear all,
Hope this email reaches you in good health
Next Wednesday, 13th May, Mr.Shachiku, will be presenting market risk hotspots amidst COVID-19.
I’ve booked the session from 9am on that day on Outlook as it seems everyone is available at the time.
Tentatively, this session is set for 25 mins presentation and Q&A session 5 mins.
Hope it that works for you. If this is not convenient for any of you, please let me know.
Best Regards,
Mr.Madogiwa
英語の勉強にはこの1冊がオススメ。