3/28 「つながり」
【アダルトチルドレンとして、私たちはあまりにも長い間、孤立した人生を生きてきた。かいふくとはまさに、つながることだ】BRBp.24こと

私たちはミーティングで「このプログラムは、自分が取り組んだ時に効果が働く」と聞く。そしてわたしたちは懸命にプログラムに取り組む。

しかし私たちは時々、突然元に戻ってしまったかのような自分に気づく。

私たちは、間違ったことを言うのを怖れ、周りの人たちとのつながりを感じられず、先延ばしをし、圧倒され、自分のためになることをするのでなく、逃避によって時間を無駄にする。

何が起きているのか理解したとき、私たちは「どうしたら、この状況から出られるだろう?」と自問する。

しかし、この質問はプログラムの効果が働くコツを外れている。

最善の質問は「私は誰に助けを求められるだろう?」

私たちはもうひとりぼっちではないことを思い出す。

強迫的な自己充足は、私たちをこれ以上とどまりたくない場所に私たちを閉じ込める。

私たちには選択肢があることを理解するときに、

電話をしたり、ミーティングに行くというシンプルな行動が大きな違いももたらすことを学ぶ。

それには、ほんの少しの信頼さえあればいい。

何を失うことがあるだろう?

例えば、無価値感、自己憐憫、恥辱感、心の隅に隠れている自己嫌悪のような感情。

1日ずつ、これらの感情に取り組むことは何と心地よいことだろう。

私たちはプログラムには効果があると知った。

私たちには今、その十分な証拠がある。

今日私は、プログラムの全てを意味する「ACAの仲間とつながるシンプルな行動」を信じる。それはハイヤーパワーと回復という、ポジティブな道に私をとどまらせてくれる。

March 28


Connection

"As adult children we have lived a life of isolation for too long. Recovery is about connection." BRB p. xxiv

We often hear in meetings that the program "works when you work it." And we do work hard at it. But sometimes we find ourselves, suddenly it seems, relapsing. We're worried about saying the wrong thing, not feeling connected with those around us, feeling overwhelmed, procrastinating, and wasting time on our escapes instead of doing something good for ourselves. When we realize what's going on, we may ask ourselves, "How can I pull myself out of this?"

But that question misses the point of how the program works. The better question is "Who can I reach out to?" We remind ourselves that we are no longer alone. Being compulsively self-reliant keeps us stuck in a place we no longer want to be.

In understanding that we have options, we learn that the simple act of picking up the phone or going to a meeting can make all the difference. It just takes a little trust. What have we got to lose? Perhaps just our feelings of worthlessness, self-pity, shame, and self-loathing that can seem to lurk just around the corner. And how good it feels to work through these feelings, one day at a time! We find that the program works. We now have enough evidence.

On this day I trust that the simple act of connecting with a fellow ACA is what the program is all about. It can keep me on a positive path with my Higher Power and my recovery.


******

※ACA WSO"Our ACA Meditation of theDay"
より
******
回復から大きく外れていると感じる経験をしました。回復の助けになる行動から遠ざかっていました。今できることとして、自分の落ち着きのため、毎日届くACAのアファメーションを和訳してみます。どのくらいできるかわからないし、「自己充足的」と言われる行動かもしれないけれど、まずはやってみます。