今日のJAPAN TIMESに載りました!! | マキ凛花オフィシャルブログ「愛してなんて、言わないわ。」Powered by Ameba

今日のJAPAN TIMESに載りました!!

いや~時差ボケで朝6時起床のマキ凛花です。




わたしが早寝早起きなんてめちゃ珍しいです好




朝マックに行ってきましたマクドナルド




朝マック久々!






今日のJAPAN TIMESに3月18日のSXSW Japan Preview Day Showのときの




インタビュー記事が載りました!!




英語でがんばってインタビュー答えました。




今年のSXSWは連続3年目の出演ということもあり、




新しいお客さんもたくさん増えていたり、




去年やおとどしから観に来てくれているファンのかたもたくさん来てくれたりして、




すごくいいバイブスでライブできたので最高でした!!!




初日はめちゃめちゃ緊張が高まってきて




本番前はじゃっかん震えましたが、




たくさんの温かい観客を前にすると、パワーが沸きました!





わたしの歌の歌詞を口ずさんでくれているアメリカ人のオーディエンスもたくさんいて、




国を越えて伝わってる、つながってる!っていう手ごたえがあって、




お客さんがわたしの中のいいエネルギーをどんどん引き出してくれてる




そんな感じでした!




また来年会おうね!また帰ってきてね!そう言ってくれるファンもたくさんいて、




3年続けて出られたからこそ得られた大きなギフトに感動しましたキラキラ




JAPAN TIMESの記者のショーンさんも





すごく素敵な記事を書いてくださって、感謝しています。





ありがとう!!!







3月26日(金)JAPAN TIMES 24ページめに掲載されました!!




ほかのJAPAN PREVIEWに出たバンドと一緒に掲載されてます。




下記にとりあえずMaki Rinkaのとこだけスクラップしてますので




紹介します♪♪




http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/fm20100326a1.html



Japanese bands go big in Texas at SXSW festival

Acts hope to make fans out of Japanophiles


Special to The Japan Times


マキ凛花オフィシャルブログ「愛してなんて、言わないわ。」Powered by Ameba

Cosplay hit: Maki Rinka wows the crowd with her sailor-inspired outfit during the Japan Preview Show on March 18. HIROSHI MAEDA PHOTO




Glammed up Hyogo postpunk group Hystoic Vein, Tokyo pop-rock band Chatmonchy (who the popular U.S. music magazine Spin named as one of the "50 Must-Hear Bands at SXSW") and Tokyo noisy guitar-and-drum duo Gagakirise all made strong showings, but Osaka's Maki Rinka's highly entertaining set was the standout at the afternoon party.

Backed by accordion, standup bass, guitar and a dancer who sported a purple wig and fishnet stockings, Rinka emerged wearing a mid-drift bearing sailor's outfit. Performing a mix of 1950s and '60s styled jazz and cabaret, she was all smiles while flirtatiously singing tracks like "Lonely Girl Blues." Equal parts sexy and sweet, the infectious loungey vibe of her show worked well in the sunny, outdoor surroundings. Only playing five tracks, when she announced her final song a disappointed groan emerged from a crowd who eagerly wanted more.

Rinka previously performed at SXSW in 2008 and 2009. Hoping to find an imprint to issue her music in North America, she intends to return for as long as she can.

"I always want to come back," she says. "If they will invite me, I want to play.

"It's a great festival. A lot of musicians come together. Famous musicians, local musicians and smaller acts like me from abroad. It's a fantastic chance."