Dance With My Father - パパとのダンス | アダモービス 英語

アダモービス 英語

バイリンガルアメリカ人、ミヤビ・タウンゼントが
上級学習者を対象に
英単語・英文法を含め、英語の4技能をカバーします
英語力を更に強化できることを願っています



Dancewithfather
(The image cited from here.)

This is not exactly a "Christmas song" but it conveys a young girl's love and adoration for her father as her memory. This is one of my favorite songs to listen to during the holiday season.

この曲は、「クリスマス・ソング」ではありませんが、幼い少女の記憶の中の父に対する愛と憧れが歌われています。ホリディシーズンに聞く私の好きな曲の一つです。


The singer, Luther Vandross has passed away because of his illness but I am sure he would have been one of the most popular singers of all time if he were to live today. R.I.P.

歌手の、ルーサー・バンドロスは病気で亡くなってしまいましたが、今日生きていれば最も人気の高い歌手の一人であったろうと私は思います。安らかに眠れ。






"Dance With My Father"

パパとのダンス


Back when I was a child, before life removed all the innocence

私がまだ子供で、人生に無邪気さをすべて持って行かれていなかった頃

My father would lift me high and dance with my mother and me and then

お父さんが、私を高く抱き上げ、お母さんと私と一緒にダンスをしたあげく、

Spin me around ‘til I fell asleep

私が眠りに落ちるまで、私を抱いてくるくると回ってくれた。

Then up the stairs he would carry me

そして、私を二階に抱いて運んでくれた。

And I knew for sure I was loved

私は、自分が確かに愛されていると分かっていた。

If I could get another chance, another walk, another dance with him

もし、もう一度チャンスがあったら、もう一度パパと歩けたら、もう一度ダンスができるなら

I’d play a song that would never, ever end

私は、決して、決して終わることのない曲をかけるだろう。

How I’d love, love, love

どれほど、素敵だろう

To dance with my father again

もう一度、パパとダンスが出来たなら。


When I and my mother would disagree

お母さんの言うことにさからって、

To get my way, I would run from her to him

自分のしたいようにしようと、パパのところに飛んでいった。

He'd make me laugh just to comfort me

すると、パパは私を笑わせて慰めた後、

Then finally make me do just what my mama said

最後には、お母さんの言ったとおり私にさせていた。

Later that night when I was asleep

その夜、私が眠りにつた後、

He left a dollar under my sheet

パパは私のシーツの中に一ドルのお小遣いをおいて去っていった。

Never dreamed that he would be gone from me

私の世界から消えていってしまうなんて夢にも思わなかった。

If I could steal one final glance, one final step, one final dance with him

もし、最後に一目会えたなら、あと一歩ステップを踏めたら、最後のダンスをパパと踊れたら、

I'd play a song that would never, ever end

私は、決して、決して終わらない曲をかける。

'Cause I'd love, love, love

本当に、本当に

To dance with my father again

お父さんとダンスができたらいいなと思うから。

Sometimes I'd listen outside her door

時々、ママの部屋のドアの外に漏れる

And I'd hear how my mother cried for him

母が父を思ってでなく声を聞いた。

I pray for her even more than me

自分よりも、母のために祈る。

I pray for her even more than me

自分よりも母のために神に祈る。

I know I'm praying for much too much

あまりに大きな願いを、お願いしているのは分かっています。

But could you send back the only man she loved

でも、お願いですから、母がたったひとり愛したあのひとをお返しください。

I know you don't do it usually

普段はこういう願いは、叶えてはくださらないでしょうが

But dear Lord she's dying

それでも、愛する神よ、母は

To dance with my father again

父ともう一度でいいからダンスをしたくてならないのです。

Every night I fall asleep and this is all I ever dream

毎晩眠りにつくと、見るのはその夢ばかり。







Lyrics cited from here.


他にもクリスマスソング:ここ




PearTree/ペアツリー&PeachTree/ピーチツリー
ピグライフ スナップショット

Adamorbis LLC
Copyright © 2017 Adamorbis LLC All rights reserved.