英語で話しましょう - Writing in English (5th Grade)答え | アダモービス 英語

アダモービス 英語

バイリンガルアメリカ人、ミヤビ・タウンゼントが
上級学習者を対象に
英単語・英文法を含め、英語の4技能をカバーします
英語力を更に強化できることを願っています


Writing in English: Below is the answers of the US 5th grade English quiz from my prior article.


英語で、書く:先の記事に掲載した、アメリカの小学校5年生の国語の問題の答えです。




The translation of the passage (part 1) 読解文章和訳 1



The translation of the passage (part 2) 読解文章和訳 2



.............

The quiz was about a draft of a student report. You can assume a 5th grader can write a report at this level. The questions include subject-verb agreement, usages of relative adverbs and participle constructions, and report constructions.


この問題は、生徒のレポートの草稿についてでした。小学校5年生がこのレベルの報告書がかけると考えて間違い無いと思います。問題は、主語述語の一致、関係副詞や分詞構文の使い方、それに報告書の構成についてです。


The English language education in Japan seems to have been limited to the sentence level at the longest in writing, not even a paragraph, much less a report. So I often encounter students who cannot carry over smoothly from one sentence to the next. However, all of you must have studied the grammatical components that are required to do so. You just did not have chances to practice them.


日本の英語教育は、書くという点では、最長で文章レベルに終始していて、段落はもとより、レポートなどは問題外のように思われます。ですから、文章から次の文章にうまくつなげられない学生によく出会います。しかし、文章をつなぐための文法の構成要素はみんな習っているはずです。練習する機会に恵まれなかっただけです。



1. What is the correct way to write sentence 4?

文章(4)の正しい書き方はどれでしょう。


A There is good reasons for this attitude.

ー>B There were good reasons for this attitude.

C There has been good reasons for this attitude.

D Leave as is.


*The word ”reasons” is in a plural form; therefore, the subject and the verb must agree as well as the tense.

「reasons」が複数形なので、主語と動詞、それに自制が一致しなければなりません。



2. How can sentence 18 and sentence 19 best be combined?

文章(18)と(19)をつなぐには、どうすればいいでしょう。


A. They took the cats, but then they traded them for treasures in other lands.

B. Taking the cats to other lands, then trading them for treasures there.

ー>C. They took the cats to other lands, where they traded them for treasures.

D. To other lands taking the cats, while trading them for treasures there.


*This is a question of combining two sentences using a relative adverb. You can also use a participle construction. In that case, "Taking the cats to other lands, they traded them for treasures there."

これは、関係副詞をつかって2つの文章をつなぐ問題です。分詞構文を使ってももちろんいいです。その場合は、(答え上)。


3. If the student adds a concluding paragraph at the end of the report, it should

この生徒が、結論の段落を最後につけるとすると、それは、


A. list the sources used to write the report.

このレポートを書くのに使った情報源のリスト。

B. explain how pets bring enjoyment into people’s lives.

人々の暮らしに猫がいかに喜びをもたらすかを説明する。

ー>C. summarize the main points from the report.

レポートの要点をまとめる。

D. mention other interesting details about ancient Egypt.

古代エジプトについて興味深い他の詳細について書く。


*A concluding paragraph is usually a summary of what you have written.

結びの段落は普通書いてきたことの要点です。




The quiz was cited from the California Standards Test site.


問題は、カリフォルニア州標準試験サイト(リンク上)から引用しました。



PearTree/ペアツリー
$ペアツリー Advanced English Study Room-BlueberryPear

もっと英語 ー>"にほんブログ村 英語ブログへ"
英語学習法 ー>"人気ブログランキング‐英語学習法へ"
英語英会話 ー>"忍者サイトマスター英語英会話同盟"

Twitter@SC010101
Facebook: Pear Tree

ペタしてね
Copyright 2012© by PearTree All rights reserved.