おはようございます。(^^) 

Good morning. 

 

好きなお酒教えて!

Tell me your favorite drink ! 

あなたもスタンプをGETしよう

獺祭ですね。

It's Dassai.
父も好きでした。(^^)
My father liked it too.

でも、私は今、断酒しているので、この先、飲むことは、もうないでしょう。

But now that I'm sober, I don't think I'll ever drink again.

  本文 Body Text 

さて、本当に豚饅を求めて三千里も旅をしたわけではありません。(^^ゞ

Well, I didn't really travel 3,000 ri in search of pork buns.

昨日(8月23日)、行った先は、聖蹟桜ヶ丘にある京王デパートです。(^^)

Yesterday (August 23rd), I went to Keio Department Store in Seiseki-Sakuragaoka.

午前10時に、弟と待ち合わせをしました。

I had an appointment with my brother at 10am.

まず、整理券を受け取りましたよ。

First, I received my ticket.

待ち時間の間、喫茶店に立ち寄りました。

While we were waiting we stopped into a coffee shop.

モーニングセットを注文して食べた後、ゆったりと、コーヒーを楽しみます。(^^)

After ordering and eating the morning set, I relax and enjoy a cup of coffee.

そして、40分ほど経った時、店舗側からスマホに呼び出しがかかったので、行きましょう!

Then, about 40 minutes later, I got a call from the store on my smartphone, so let's go !

何のお店か、分かります?

Do you know what kind of store it is ?

そう、私たちは「551蓬莱」の豚饅を買いに来たのです!

Yes, we came to buy 551 Horai's pork buns !

作っているところを見ることができましたよ。(^^)

そして、お目当てのものを買った後、弟と別れ、自宅に帰りました。

After buying what I wanted, I said goodbye to my brother and went back home.

「にぇにぇ、はやきゅぱりぇよっ!(ねね、早く食べよう!)」

"Hey, let's eat quickly !"

豚饅が大好きなさくら姫、待ちきれないようです。

Princess Sakura, who loves pork buns, can't wait.

「わ~い!ぶたみゃんだ~爆笑(豚饅だ~!)」

"Yay, pork buns !"

海老焼売も買いましたよ。(^^)

I also bought shrimp shumai.

早速、昼食として、いただきました。

I had it immediately for lunch.

・・・うん! 安定の美味しさ!

...Yup ! Consistently delicious !

ごちそうさまでした。(^o^)

Thank you for the meal.

 

それでは、また。

See you again.

木蓮😺

MagnoliaMintaka

 

  あとがき Postscript 

 

コメントは承認制ですが、お気軽に、どうぞ。(^^)

* Comments are very welcome, I let it pass mostly.

★フェイスブックのリンクをたどって、このブログ記事を読んでくださる外国人の方々のために、英訳を掲載しています。
* I follow the Facebook link and post an English translation for foreigners reading this blog article.

 

☆彡 私のインスタグラムは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Instagram.

☆彡 私のツイッターは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Twitter.
@magnoliamintaka

☆彡 私のスレッズは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Threads.

 @magnoliamintaka

 

インスタグラムやツイッター、スレッズでは、ブログ記事の掲載よりも先に、写真をアップしていることがあります。

On Instagram, Twitter, and Threads, I sometimes upload photos before posting blog articles.

どうぞ、お見逃しなく!\(^o^)/

Please do not miss it !

多摩地区から、ぬい撮りを発信!

下のバナーを

クリック(またはタップ)していただけると

とても嬉しいです。(^o^)

にほんブログ村 地域生活(街) 東京ブログ 多摩地区情報へ
にほんブログ村

PVアクセスランキング にほんブログ村

最後まで、読んでいただき、

誠にありがとうございます。m(_ _)m

Thank you very much for reading 

to the end.