こんばんは。(^^) 

Good evening.

  本文 Body Text 

調子を悪くしていた私を、気晴らしに、弟が外へ連れ出してくれました。

I was feeling unwell, so my younger brother took me outside as a distraction. 

まず、こちらのラーメン屋さんで、昼食を取りました。(^^)

First, we had lunch at this ramen shop.

「きょきょにょりゃーみぇん、おいちーよにぇニコニコ(ここのラーメン、美味しいよね♪)」

"The ramen here is delicious♪"

どん! お待ち!

Don ! Thanks for waiting !

『こってりMAX』です。

This is "Rich MAX".

スープが、とても濃厚で、飲むというよりは、「食べる」に近かったですね。(^^)

The soup was so rich that it felt more like eating than drinking.

私にしては珍しく、スープまで完食。

Unusually for me, I ate all the soup.

それほど、スープが美味しかったです。(^^)

That's how delicious the soup was.

ホームセンターで買い物をした後、この喫茶店に立ち寄りました。

After shopping at the hardware store, we stopped by this coffee shop.

ソフトクリームと、たっぷりのアイスコーヒーを注文しました。

I ordered a soft serve ice cream and a large iced coffee.

気持ちが安らぎ、満足感でいっぱいになりましたよ。(^^)

I felt at ease and filled with satisfaction.

 

【おまけ】 Bonus 

弟が、「天下一品」で当てた景品を、私にくれました。(^^)

My younger brother gave me the prize he won at ''Tenka Ippin.''

 

弟よ、いろいろと気を遣ってくれて、ありがとう! (^o^)/

Thank you, little brother, for taking care of me in so many ways !

 

それでは、また。

See you again.

木蓮😺

MagnoliaMintaka

 

ツイッターにて At Twitter  

 

 

 

  あとがき Postscript 

 

☆コメントは承認制ですが、お気軽に、どうぞ。(^^)

* Comments are very welcome, I let it pass mostly.

★フェイスブックのリンクをたどって、このブログ記事を読んでくださる外国人の方々のために、英訳を掲載しています。
* I follow the Facebook link and post an English translation for foreigners reading this blog article.

 

☆彡 私のインスタグラムは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Instagram.

☆彡 私のツイッターは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Twitter.
@magnoliamintaka

☆彡 私のスレッズは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Threads.

 @magnoliamintaka

 

インスタグラムやツイッター、スレッズでは、ブログ記事の掲載よりも先に、写真をアップしていることがあります。

On Instagram, Twitter, and Threads, I sometimes upload photos before posting blog articles.

どうぞ、お見逃しなく!\(^o^)/

Please do not miss it !

  友人のブログ My Friend's Blog 

大学時代の私の友人のブログを紹介いたします。

I would like to introduce my friend's blog when I was in university.

彼女は、日本で唯一の「キッチンアドバイザー」として、幅広く活躍しています。

She is widely active as the only "kitchen advisor" in Japan.

よろしければ、阿部美子さんのブログをご閲覧いただけると、幸いです。(^^)

If you don't mind, I would appreciate it if you could read Ms. Yoshiko Abe's blog.

 

多摩地区から、ぬい撮りを発信!

応援で下のバナーを

クリック(またはタップ)していただけると、

とても嬉しいです。(^o^)

にほんブログ村 地域生活(街) 東京ブログ 多摩地区情報へ
にほんブログ村

PVアクセスランキング にほんブログ村