こんにちは。(^^) 

Good afternoon.

  本文 Body Text 

昨日(9月1日)、家系ラーメンの店で、弟と昼食を取りました。

Yesterday (September 1st), I had lunch with my younger brother at Iekei Ramen restaurant.

こちらのお店です。

This is the restaurant.

この日は1日(ついたち)だったので、ラーメンが 500円で食べられるのです。

Since it was the 1st day, we could eat ramen for 500 yen.

漬物なども、自由に食べられます。

We were also free to eat pickles.

どん! お待ち!

Don ! Thanks for waiting !

「わ~い!いえきぇーりゃーみぇんだ~爆笑(家系ラーメンだ~!)」

“Wow, it’s Iekei Ramen !”

「君の好きなウズラの卵もトッピングしたよ」 (^^)

“I also topped it with your favorite quail eggs.”

完食。(^^)

Finished meal.

実に美味しかったですよ。

It was really delicious.

でも、本当のところは家系ラーメンを食べるのが目的ではなく、隣のお店のナポリタンを食べるのが本来の目的だったのですが、ものすごい行列ができていたので、この日はあきらめたのでした。

However, the real purpose was not to eat Iekei Ramen, but to eat Neapolitan from the restaurant next door, but there was a huge line, so we gave up on that day.

しかし、弟は、あきらめませんでした。

But my brother didn't give up.

今日(9月2日)、再び、その店へ出向いたのです!

Today (September 2nd), my younger brother went to that restaurant again !

そして、テイクアウトしたものを、私に届けてくれました。(^^)

And my brother brought the takeout to me.

どん!

Don !

「わあ、しゅぎょい!やみゃみょりだにぇハート(わあ、すごい! 山盛りだね♪)」

"Wow, that's amazing ! It's a heap♪"

実に、600グラム!

In fact, this one weighs 600 grams !

それでいて、値段は 500円!

And yet, the price is 500 yen !

昼食として、美味しく、いただきました。(^^)

I had it for lunch and it was delicious.

そして、もう一つ、ミートソーススパゲティも、弟はテイクアウトしてくれました。

And one more thing, meat sauce spaghetti, my brother also took out.

こちらも、600グラム!

This is also 600 grams !

夕食として、いただこうと思っています。(^^)

I would like to have it for dinner.

 

弟よ、昨日も今日も、本当に、ありがとう! (^o^)/

Brother, thank you so much for yesterday and today !

 

それでは、また。

See you again.

木蓮😺

MagnoliaMintaka

 

  あとがき Postscript 

 

☆コメントは承認制ですが、お気軽に、どうぞ。(^^)

* Comments are very welcome, I let it pass mostly.

★フェイスブックのリンクをたどって、このブログ記事を読んでくださる外国人の方々のために、英訳を掲載しています。
* I follow the Facebook link and post an English translation for foreigners reading this blog article.

 

☆彡 私のインスタグラムは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Instagram.

☆彡 私のツイッターは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Twitter.
@magnoliamintaka

☆彡 私のスレッズは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Threads.

 @magnoliamintaka

 

インスタグラムやツイッター、スレッズでは、ブログ記事の掲載よりも先に、写真をアップしていることがあります。

On Instagram, Twitter, and Threads, I sometimes upload photos before posting blog articles.

どうぞ、お見逃しなく!\(^o^)/

Please do not miss it !

  友人のブログ My Friend's Blog 

大学時代の私の友人のブログを紹介いたします。

I would like to introduce my friend's blog when I was in university.

彼女は、日本で唯一の「キッチンアドバイザー」として、幅広く活躍しています。

She is widely active as the only "kitchen advisor" in Japan.

よろしければ、阿部美子さんのブログをご閲覧いただけると、幸いです。(^^)

If you don't mind, I would appreciate it if you could read Ms. Yoshiko Abe's blog.