おはようございます。(^^) 

Good morning.

  本文 Body Text 

聞くのも嫌でしょうが、ものすごく暑い日が続きますね。(^^;

You don't want to hear that, it's going to be a very hot day.

そこで、昨日(8月4日)、冷たいビールをたっぷり飲むために、弟と調布で待ち合わせをしました。(^^)

So, yesterday (August 4th), I met my brother in Chofu to drink plenty of cold beer.

こちらのバーへ行きました。

We went to this bar.

この日は「創業祭」で、ビールが全品、半額だったのです。(^^)

This day was the "Foundation Festival", and all beer was half price.

タブレット端末で、注文します。

We place an order on a tablet terminal.

まずは、「ニューオリジン」を。(^^)

First of all, "New Origin".

待ってました!

I've been waiting !

・・・ぷはぁ! うまいっ! (^^)

···Oh ! Yummy !

続いて、「ベルベットプラネット」をジョッキで注文しました。

Next, I ordered "Velvet Planet" with a mug.

おお! 良い色合いです。

Oh ! Good shade.

もちろん、美味しい!(^^)

Of course it's delicious !

次は、「カーテンコール」を、ジョッキで。

Next, "curtain call" with a beer mug.

上部の黒ビールの部分が、次第にカーテンのように下りてくる面白いビールです。

The dark beer on top is an interesting beer that gradually descends like a curtain.

目にも楽しいし、もちろん、美味しい! (^^)

It's pleasing to the eye and, of course, delicious !

昼食時だったので、カツカレーを注文。(^^)

Since it was lunch time, we ordered cutlet curry.

さて、続いてのビールは、「ヱビス マイスター」を、ジョッキで。

Well, the next beer is "Yebisu Meister" in a mug.

王道の美味しさでしたね! (^^)

It was a royal delicacy !

3種のソーセージの盛り合わせ。

Assortment of 3 kinds of sausages.

やはり、ビールにはソーセージでしょう! (^^)

After all, sausage is the best match for beer !

弟と分け合いました。(^^)

I shared it with my brother.

おっと、タブレット端末の画面を撮影するのを忘れていました。(^^ゞ

Oops, I forgot to take a picture of my tablet screen.

(この時には、相当、酔っ払っています)

(At this time, I was quite drunk.)

確か、ヱビスの「アンバー(琥珀)」だったと思います。(^^)

I think it was Yebisu's "Amber".

おつまみは、冷やしトマト。(^^)

Snacks are chilled tomatoes.

塩味がするジェルとともに、いただきました。(^^)

I had it with a salty gel.

締めは、いつも通り、ホットコーヒーをブラックで。

Finish off with hot coffee black as usual.

 

たっぷりと、ビールと料理を堪能しました。(^^)

We thoroughly enjoyed our beer and food.

さて、酔っ払い二人組は、このあと、どこへ?

Now, where are the drunk duo going after this ?

・・・続きます。(^o^)

···It continues.

 

それでは、また。

See you again.

木蓮😺

MagnoliaMintaka

 

  あとがき Postscript 

 

☆コメントは承認制ですが、お気軽に、どうぞ。(^^)

* Comments are very welcome, I let it pass mostly.

★フェイスブックのリンクをたどって、このブログ記事を読んでくださる外国人の方々のために、英訳を掲載しています。
* I follow the Facebook link and post an English translation for foreigners reading this blog article.

 

☆彡 私のインスタグラムは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Instagram.

☆彡 私のツイッターは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Twitter.
@magnoliamintaka

☆彡 私のスレッズは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Threads.

 @magnoliamintaka

 

インスタグラムやツイッター、スレッズでは、ブログ記事の掲載よりも先に、写真をアップしていることがあります。

On Instagram, Twitter, and Threads, I sometimes upload photos before posting blog articles.

どうぞ、お見逃しなく!\(^o^)/

Please do not miss it !

  友人のブログ My Friend's Blog 

大学時代の私の友人のブログを紹介いたします。

I would like to introduce my friend's blog when I was in university.

彼女は、日本で唯一の「キッチンアドバイザー」として、幅広く活躍しています。

She is widely active as the only "kitchen advisor" in Japan.

私は、彼女からキッチンの大切さを知り、毎日、機能的に使うようになってから、自分の心も晴れやかになり、充実した日々を過ごすことができるようになりました。

After learning the importance of the kitchen from her and using it functionally every day, my heart became radiant and I was able to spend fulfilling days.

よろしければ、阿部美子さんのブログをご閲覧いただけると、幸いです。(^^)

If you don't mind, I would appreciate it if you could read Ms. Yoshiko Abe's blog.