Daisies - Katy Perry 和訳



Told them your dreams, and they all started laughing

彼らにあなたの夢を話したのそしたら彼らは笑い出した


I guess you’re out of your mind ’til it actually happens

きっとそれが現実になるまであなたは理解できないのね


I’m the small town

私は小さい街にいる


One in seven billion

70億人の


Why can’t it be me?

なぜ私じゃいけないの?


They told me I was out there, tried to knock me down

彼らは、私が向こうにいると言って私を倒そうとした


Took those sticks and stones, showed ‘em I could build a house

それらの棒と石をとって、彼らに私が家を作れることを見せた


They tell me that I’m crazy, but I’ll never let ‘em change me

彼らは私をクレイジーだと言った、けど私は彼らに私を変えさせたりなんて絶対にしない


‘Til they cover me in daisies, daisies, daisies

彼らが私をデイジーの花で覆うまで

 

They said I’m going nowhere, tried to count me out

彼らは私はどこにも行かないと言った、私を仲間外れにしようとした


Took those sticks and stones, showed ‘em I could build a house

これらの棒と石をとって、彼らに私が家を作れることをみせた


They tell me that I’m crazy, but I’ll never let ‘em change me

彼らは私をクレイジーだと言った、だけど私は彼らに私の事を変えさせたりなんて絶対にしない


‘Til they cover me in daisies, daisies, daisies

彼らが私にデイジーの花で覆うまで


When did we all stop believing in magic?

いつ私たちみんなは魔法を信じるのをやめたの?


Why did we put all our hopes in a box in the attic?

なぜ私たちは私たちの希望を箱に入れて屋根裏部屋にいれたの?

 

I’m the long shot

私は期待があまりない


I’m the *Hail Mary

私は*Hail Mary(名詞)

*別名Ave Maria(聖なるマリア) *成功する確率がほぼないのに一生懸命に行動すること


Why can’t it be me?

なぜ私じゃいけないの?


They told me I was out there, tried to knock me down

彼らは私はそこにいると言って私を倒そうとした


Took those sticks and stones, showed ‘em I could build a house

棒と石をとって私は彼らに家が作れることを見せた


They tell me that I’m crazy, but I’ll never let ‘em change me

彼らは私の事をクレージーだと言ったけど私は彼らに私の事を絶対に変えさせない


‘Til they cover me in daisies, daisies, daisies

彼らが私をデイジーの花で覆うまで


They said I’m going nowhere, tried to count me out

彼らは私をどこにも行かないと言った、そして私を仲間外れにしようとした


Took those sticks and stones, showed ‘em I could build a house

これらの棒と石をとって、彼らに私が家を建てれることを見せつけた


They tell me that I’m crazy, but I’ll never let ‘em change me

彼らは私の事をクレージーだと言った、だけど私は彼らに私の事を変えさせたりしない


‘Til they cover me in daisies, daisies, daisies

彼らが私をデイジーの花で覆うまで


Hey, hey

ヘイ、ヘイ、


Oh, cover me in daisies

私をデイジーの花で覆うまで


Hey, hey

ヘイ、へイ


I’m the small town

私は小さい街


One in seven billion

70億人の


Why can’t it be me?

なぜ私じゃいけないの?


They told me I was out there, tried to knock me down

彼らは私を私は外にいると言った、私を倒そうとした


Took those sticks and stones, showed ‘em I could build a house

それらの棒と石をとって、彼らは私に家を作れることをみせた


They tell me that I’m crazy, but I’ll never let ‘em change me

彼らは私をクレイジーだと言った、だけど私は彼らに私の事を変えさせたり絶対にしない


‘Til they cover me in daisies, daisies, daisies

彼らが私をデイジーの花で覆うまで


They said I’m going nowhere, tried to count me out (Count me out)

彼らは私はどこにも行かないと言った、そして私を仲間外れにしようとした(仲間外れに)


Took those sticks and stones, showed ‘em I could build a house

それらの棒と石をとって彼らに私は家を建てれることを見せた


They tell me that I’m crazy, but I’ll never let ‘em change me

彼らは私をクレイジーだと言った、だけど私は彼らに私の事を変えさせたり絶対にしない


‘Til they cover me in daisies, daisies, daisies

彼らが私をデイジーの花で覆うまで


Hey, hey

ヘイヘイ


Oh, cover me in daisies

デイジーの花で覆うまで


Hey, hey

ヘイヘイ

 

 

Katy Perry - Daisies

https://youtu.be/NutHKRKBgR0