その日の朝、長女はいつもと変わらない朝をむかえ、いつものように眠い目をこすりながら起きてきて、いつものようにお母さんの作った大好きなツナサンドをほお張って、そして、おじいちゃんに「寒いよ~」と言いながら、おじいちゃんから白いジャンバーを着せてもらい、いつもと変わらない笑頗で「いってきまーす」と言って、家を出ました。今、「いってきまーす」と言って家を出た娘、それから5分後には、娘はトラックの下にいました。最初自分も家族も娘を送り出した後、自宅にいたわけですが、そこに近所の人が飛び込んできました。長女の名前は「えみる」と言いますが、「えみるちゃんが事故、えみるちゃんが事故」ただそれだけでした。先ほども言いましたけれども、事故とは聞いてもまさか自分の子供が、死亡事故か起こるとは考えてもいませんでした。自分がその時思ったのは、「きっと車に接触してすりむいて、血をたくさん流して、ひょっとしたら骨とか折れちゃったかもしれないな。これはいけないな。あいつのことだからたぶん道路脇にへたり込んで大きな声で泣いているんだろうな。」そう思いました。とにかく早く行って「大丈夫だから」と慰めてやらないと、落ち着かせてやらないと、と思って妻と一緒に自宅を飛び出しました。

自宅から100メートル先の道を右へ50メートル行ったところに横断歩道がありますが、その最初の100メートルを走っている間は、こんなことを考えていました。「早く抱きしめてやらなきゃいけない、大文夫だからと落ち着かせてやらなきゃいけない。」そして100メートル走ったところを右に曲がり、50メートル先の横断歩道を見ました。僕は、きっと道路脇に娘が泣きながらへたり込んでいる姿を想像していたのですが、なぜだか娘の姿はどこにもありませんでした。

That morning, my eldest daughter woke up as usual, rubbing her sleepy eyes, and ate her favorite tuna sandwich made by her mother as usual.
Then, while telling her grandpa that it was cold, she asked him to put on a white jumper, and said "I'm going!" with the same smile as usual, and left the house.  


 Five minutes later, she was under the truck. 


At first, I and my family were at home after seeing my daughter off, but then a neighbor came running in. My oldest daughter's name is Emiru, and all she said was, “Emiru had an accident, Emiru had an accident”
 As I mentioned earlier, I had heard of an accident, but I had never thought that my own child would be involved in a fatal accident.

What I thought at the time was, "She must have been scraped by the car and bled a lot, maybe even broke a bone or something. This is not good. She's probably slumped on the side of the road, crying out loud.  That's what I thought.

Anyway, I ran out of the house with my wife, thinking that I should go quickly to comfort her and calm her down.

 

From my house, go straight down the street for 100 meters, turn right, and there is a crosswalk 50 meters ahead.

 While I was running that first 100 meters, I was thinking something like this. I need to give her a hug, I need to calm her down. Then, after running 100 meters, I turned right and looked at the crosswalk 50 meters ahead. I imagined my daughter slumped on the side of the road, crying, but somehow she was nowhere to be seen.