The Water Is Wide - folk song from Scotland. sing by Karla Bonoff

The water is wide, I can't cross o'er
And neither have I wings to fly
Give me a boat that can carry two
And both shall row, my love and I

河は広く、渡ることができない。
そして空を飛ぶ翼もない。
ボートをください。
二人をともに運ぶことのできる。
私と愛しい人を。

Oh love is gentle and love is kind
The sweetest flower when first it's new
but love grows old and waxes cold and fades away
like morning dew

愛は穏やかで優しい。
始まりはまるで甘い花のように。
けれど年月とともに蜜蝋も冷えやがて色褪せる
まるで朝露のように。

There is a ship and she sails the sea
She's loaded deep as deep can be
But not as deep as the love I'm in
I know not how I sink or swim

そこに船があり彼女は海へと漕ぎだす。
航路は出来る限り深く
けれど私の愛よりは浅く
どうやってそこまでたどり着けばいいのか
私にはわからないのです。

The water is wide, I can't cross o'er
And neither have I wings to fly
Give me a boat that can carry two
And both shall row, my love and I
And both shall row, my love and I

河は広く、渡ることができない。
そして空を飛ぶ翼もない。
ボートをください。
二人をともに運ぶことのできる。
私と愛しい人を。
私と愛しい人を。