Camilaのセカンドアルバム、Romanceの収録曲の一つであるEasyを和訳しました。

この曲は、現在シングルで出ているRomanceの曲の中でも特に個人的にお気に入りの一曲です。この曲は、初めて聴いた時から、Camilaの名曲になる予感がしています。

Camilaが初めて恋に落ちた瞬間について歌っている美しく素晴らしい歌です💫

 

Easy

 

You tell me that I'm complicated

私の心の中は複雑だとあなたは言ったわね

And that might be an understatement

もしかしてそれは遠回しな言い方だったのかも

Anything else? (Ha-ha-ha-ha-ha)

ほかには何かあったかしら?

 

You tell me that I'm indecisive

私は何事もすぐにはっきりすることができない人だとあなたは言ったわね

 

Fickle, but I try to hide it

それに気まぐれで、私はそのことを隠そうとしてしまうし

Anything else? (Ha-ha-ha-ha-ha)

ほかには何かあったかしら?

You tell me that I overthink

私のことを考えすぎだとあなたは言ったわね。

'Til I ruin a good thing

良いことも台無しにしてしまうこともあるし、

Anything else? (Ha-ha

-ha-ha-ha)

ほかには何かあったかしら?

 

You tell me that you'd rather fight

Than spend a single peaceful night

With somebody else (Ha-ha-ha-ha)

他の誰かと夜を過ごすなら、私と喧嘩する方がマシだとあなたは言ったわね

 

You really, really know me

あなたは本当に私のことをよく分かってくれる

The future and the old me

これからの私と昔の私を

All of the mazes and the madness in my mind

私の心の中の、ぐちゃぐちゃな感情を

You really, really love me

あなたは本当に私のことを愛してくれる

You know me and you love me

あなたは本当に私のことを分かってくれて、愛してくれる

And it's the kind of thing I always hoped I'd find (Yeah)

私がずっと探し求め願っていたことだったわ

 

Always thought I was hard to love

愛することは難しいことだと思っていたの

'Til you made it seem so easy, seem so easy

あなたがあんなにも簡単そうに私を愛してくれるまでそう思ってた

Always thought I was hard to love

愛することは難しいことだと思っていたの

'Til you made it seem so easy, seem so easy

あなたがあんなにも簡単そうに私を愛してくれるまでそう思ってた

Touch me 'til I find myself, in a feeling

私が自分自身を探し出せる時まで私に触れていて欲しいの。

感じてほしいの

Tell me with your hands that you're never leaving (No)

あなたが決して私の元を去るつもりはないと、この繋いだ手で教えて

Always thought I was hard to love

愛することは難しいことだと思っていたの

'Til you made it seem so easy, seem so easy

あなたがあんなにも簡単そうに私を愛してくれるまでそう思ってた

 

I never liked my crooked teeth

私は自分の歯並びを好きになれなかった

You tell me they're your favorite thing (Mm-hmm)

でもあなたは好きだと言ってくれた

Anything else? (Ha-ha-ha-ha-ha)

ほかには何かあったかしら?

The stretch marks all around my thighs

私の太もものストレッチマーク

Kiss 'em 'til I change my mind

そこにキスしてほしいの、私の気持ちが落ち着くまで

About everything else (Ha-ha-ha-ha)

全てのことにたいしての気持ちがね

 

You really, really know me

あなたは本当に私のことをよく分かってくれるわよね

The future and the old me

これからの私と昔の私を

All of the mazes and the madness in my mind

私の心の中の、ぐちゃぐちゃな感情を

You really, really love me

あなたは本当に私のことを愛してくれる

You know me and you love me

あなたは本当に私のことを分かってくれて、愛してくれるわ

And it's the kind of thing I always hoped I'd find (Yeah)

それって、私がずっと探し求め願っていたことだったのよ

 

Always thought I was hard to love

愛することは難しいことだと思っていたの

'Til you made it seem so easy, seem so easy

あなたがあんなにも簡単そうに私を愛してくれるまでそう思ってた

Always thought I was hard to love

愛することは難しいことだと思っていたの

'Til you made it seem so easy, seem so easy

あなたがあんなにも簡単そうに私を愛してくれるまでそう思ってた

Touch me 'til I find myself, in a feeling

私が自分自身を探し出せる時まで私に触れていて欲しいの。

感じてほしいの

Tell me with your hands that you're never leaving (No)

あなたが決して私の元を去るつもりはないと、この繋いだ手で教えて

Always thought I was hard to love

愛することは難しいことだと思っていたの

'Til you made it seem so easy, seem so easy

あなたがあんなにも簡単そうに私を愛してくれるまでそう思ってた

 

All I know is you,

私はあなたしかしか知らない

heal me when I'm broken, heal me when I'm broken

私がボロボロになってしまった時、癒してほしいの

All I know is you, 

私はあなたしか知らない。

saved me and you know it, saved me and you know it (Saved me and you know it)

あなたは私を救ってくれた、あなたもそれを知っているはずよ

 

Always thought I was hard to love

愛することは難しいことだと思っていたの

'Til you made it seem so easy, seem so easy

あなたがあんなにも簡単そうに私を愛してくれるまでそう思ってた

Always thought I was hard to love

愛することは難しいことだと思っていたの

'Til you made it seem so easy, seem so easy

あなたがあんなにも簡単そうに私を愛してくれるまでそう思ってた

Touch me 'til I find myself, in a feeling

私が自分自身を探し出せる時まで私に触れていて欲しいの。

感じてほしいの

Tell me with your hands that you're never leaving (No)

あなたが決して私の元を去るつもりはないと、この繋いだ手で教えて

Always thought I was hard to love

愛することは難しいことだと思っていたの

'Til you made it seem so easy, seem so easy

あなたがあんなにも簡単そうに私を愛してくれるまでそう思ってた