Why does every Princess
なぜすべての姫は

Need to have a Prince
王子様が必要なの?

It's the same old story
どれも同じ古いお話

But I'm just not convinced
でも、私は納得いかない

Why keep on assuming

なぜそう思い込むの?

Men will save the day

男性が窮地を救ってくれるって

I can be the hero

私はヒーローになれる

And do it my own way

そして私のやり方でやるわ

Why be confined to be hiding
なぜ閉じこもって隠れるの?

Behind true love

真実の愛のうしろに

Enough!

もうたくさんよ!

I'm who I am

私は私よ

I don't need a man
男性はいらないわ



You got slipped a roofie
あなたは睡眠薬で眠らされた

You fell for a cheat

あなたは詐欺師に引っかかった

You got really lucky

あなたは本当に幸運ね

that you've got tiny feet
あなたは小さな足を持っていた

You've got Stockholm Syndrome
あなたはストックホルム症候群*
(*被害者が生存戦略として犯人との間に心理的なつながりを築くこと)

You're a spoiled brat

あなたは甘ったれ

You had special talents
あなたは特別な才能をもっていた

But gave them up like that

でもそれらを諦めてしまった


Why be confined to be hiding
なぜ閉じこもって隠れるの?

 

Behind true love

真実の愛のうしろに

Enough!

もうたくさんよ!


Please understand

どうかわかって

You don't need a man
あなたたちに男性は必要ないの

 


When you're in love
あなたが恋に落ちるとき

Head over fin

真っ逆さまに

Nothing else matters

他のことは気にならない

Nothing but him

彼以外はなにも

Follow your dreams

あなたの夢を追いかけて

Odd as that seems to be
奇妙な感じだけど


When you're in love

あなたが恋に落ちるとき

Life is a song

人生は歌

All happy endings

すべてが幸せな結末

Never go wrong

決してうまくいかないの

'cept when they do

彼らが行動するとき以外は

Sadly that's true

悲しいことにその通り

Who knew...
分からなかったわ...



I dreamed of daring quests

私は大胆な冒険を夢見ていた

Seeing the world from East to West
世界の東から西までみていた

Instead we just sit inside

その代わりに、私たちは室内で座っているだけ

Stuck in this Princess stereotype but…

このプリンセスの固定概念にとらわれて でも…


Now is our time let them know

今こそ私たちの時代よ 彼らに知らせましょう

They were wrong

彼らは間違っていた

We are strong

私たちは強いの

Let it show

見せてやりましょう

Let it go!

ありのままを!


Why does every Princess
なぜすべての姫は

Need to have a Prince
王子様が必要なの?

It's the same old story
どれも同じ古いお話

But I'm just not convinced
でも、私は納得いかない

 

Why keep on assuming

なぜそう思い込むの?

Men will save the day

男性が窮地を救ってくれるって



We can be the heroes

私たちはヒーローになれる

And do it our own way

そして私たちのやり方でやるわ

 

Why be confined to be hiding
なぜ閉じこもって隠れるの?

Behind true love

真実の愛のうしろに

 


I'm who I am
私は私よ


I don't need a man!

男性はいらないわ!

 

 

 Frozen - A Musical feat. Disney Princesses - AVbyte