[Verse 1: Chris Martin]


I used to rule the world

私はかつて世界を支配していた


Seas would rise when I gave the word

私が言葉を与えれば、海はせり上がった


Now in the morning, I sleep alone

今朝、私は孤独に眠る


Sweep the streets I used to own
大通りを掃き掃除する

かつて私の所有物だったものだ

[Verse 2: Chris Martin]
 

I used to roll the dice

かつて私は賽を投げる役目だった


Feel the fear in my enemy's eyes

私の敵の目に恐れを感じる


Listened as the crowd would sing

群衆が歌うのが聞こえた


Now the old king is dead, long live the king

今、古い王は死んだ、王、万歳

[Pre-Chorus: Chris Martin]
 

One minute I held the key

僅かな間、私は鍵を握った


Next, the walls were closed on me

次の瞬間、壁は私を閉ざした


And I discovered that my castles stand

Upon pillars of salt and pillars of sand
そして、私は発見してしまったんだ

私の城は塩と砂の柱の上に建っていることに


[Chorus: Chris Martin]
 

I hear Jerusalem bells a-ringing

エルサレムの鐘が鳴り響くのが聞こえる


Roman cavalry choirs are singing

ローマ騎兵隊の合唱団が歌っている


Be my mirror, my sword and shield

私を忠実に映し出すもの、私の剣、私の盾となれ


My missionaries in a foreign field

異国の私の伝道師たちよ


For some reason, I can't explain

なぜだか、私は説明できないんだ


Once you'd gone, there was never
Never an honest word

ひとたび君たちが去ってしまってから

そこには決して、決して本心でない言葉がある


And that was when I ruled the world

そして、それが私が世界を支配していたときの実態

[Verse 3: Chris Martin]
 

It was a wicked and wild wind

邪悪で荒くれた風が


Blew down the doors to let me in

ドアを吹き破って私を引き入れた


Shattered windows and the sound of drums

粉々の窓と太鼓の音


People couldn't believe what I'd become

人々は私が何者なのかを信じられなかった

[Pre-Chorus: Chris Martin]


Revolutionaries wait
For my head on a silver plate

革命家が待っているのは

銀の皿にのった私の首


Just a puppet on a lonely string
Oh, who would ever want to be king?
1本の糸で操られるただの操り人形..

誰がそんな王になりたがるんだ?


[Chorus: Chris Martin]


I hear Jerusalem bells a-ringing

エルサレムの鐘が鳴り響くのが聞こえる


Roman cavalry choirs are singing

ローマ騎兵隊の合唱団が歌っている


Be my mirror, my sword and shield

私を忠実に映し出すもの、私の剣、私の盾となれ


My missionaries in a foreign field
異国の私の伝道師たちよ

 

For some reason, I can't explain

なぜだか、私は説明できないんだ


I know Saint Peter won't call my name
聖・ペテロは私の名を呼ばないことを知ってる

Never an honest word
決して本心からの言葉ではない


But that was when I ruled the world
しかしそれは、私が世界を支配していたときの実態

 

[Bridge: Will, Jonny, Guy, Brian]
(Oh-oh-oh, oh-oh-woah)

 

 

[Chorus: Chris Martin & Will, Jonny, Guy, Brian]

 

Hear Jerusalem bells a-ringing

エルサレムの鐘が鳴り響くのが聞こえる


Roman cavalry choirs are singing

ローマ騎兵隊の合唱団が歌っている


Be my mirror, my sword and shield

私を忠実に映し出すもの、私の剣、私の盾となれ


My missionaries in a foreign field

異国の私の伝道師たちよ

 

For some reason, I can't explain

なぜだか、私は説明ができないんだ

I know Saint Peter won't call my name

聖・ペテロは私の名を呼ばないことを知ってる


Never an honest word

決して本心からの言葉ではない


But that was when I ruled the world

でもそれが私が世界を支配していたときの実態

 

 

 

・歌詞引用元

※歌詞解説つき