It's not the long, flowing dress that you're in

Or the light coming off of your skin
それは、君が着ている長く流れるようなドレスでもなく

あるいは、君の肌から放たれる光でもない

The fragile heart you protected for so long

Or the mercy in your sense of right and wrong


長いあいだ 君が守ってきた 壊れやすい心
あるいは、君の善悪の感覚における慈悲の心

It's not your hands searching slow in the dark

Or your nails leaving love's watermark


それは、暗闇でゆっくりとさがす君の手ではなく
あるいは、あなたの爪が愛のしるしを残していく


It's not the way you talk me off the roof
屋根の上から私を説得する方法ではなく

Your questions like directions to the truth
真実を示すような君の質問


(※)
It's knowing that this can't go on forever
私はこのことが永遠に続かないことを知っている

Likely one of us will have to spend some days alone
私たちのうち1人は、孤独な日々を送るだろう

Maybe we'll get forty years together
おそらく、私たちは40年間を一緒に過ごして

But one day I'll be gone
しかし、ある日私は逝くだろう

Or one day you'll be gone
あるいは、君が逝くだろう


If we were vampires and death was a joke
もし、私たちが吸血鬼で死が冗談なら

We'd go out on the sidewalk and smoke
私たちは歩道でタバコを吸うだろう

And laugh at all the lovers and their plans
そして、すべての恋人たちと彼らの計画を笑うだろう

I wouldn't feel the need to hold your hand
私は君の手をつなぐ必要性を感じずに

Maybe time running out is a gift
たぶん、のこり少ない時間は贈りもの

I'll work hard 'til the end of my shift
私はシフトの終わりまで、懸命に働くだろう

And give you every second I can find
そして、私が見つけられる限りのすべての時間を君に捧げよう

And hope it isn't me who's left behind
そして、私が取り残されないことを願う


(※)
It's knowing that this can't go on forever
私はこれが永遠に続かないことを知っている

Likely one of us will have to spend some days alone
私たちのうち1人は、孤独な日を送ることになるだろう

Maybe we'll get forty years together
おそらく、私たちは40年間を一緒に過ごして

But one day I'll be gone
しかし、ある日私は逝くだろう

Or one day you'll be gone
あるいは、君が逝くだろう

(※)繰り返し

 

 

ソングライター: Michael Jason Isbell
If We Were Vampires 歌詞 © Downtown Music Publishing