"At the end of Diana's life, she and Charles were on the best terms they'd been for a very long time. Charles got into the habit of dropping in on her at Kensington Palace and they would have tea and a sort of rueful exchange. They even had some laughs together.

ダイアナの人生の最後、チャールズと彼女はいい関係を築いていました。チャールズは彼女をケンジントンパラスまで送り迎えし、お茶をしながら、哀しみのある会話をしたことでしょう。そして時に笑い合ったりもしたのです。

 

It was definitely calming down, the boys were older. They talked about their philanthropies. And she had accepted Camilla [Parker Bowles]. One thing she had finally done was really understand that Camilla was the love of his life, and there was just nothing she could do about it. But she said to me at that lunch that she would go back to Charles in a heartbeat if he wanted her."    
物事は落ち着きを取り戻し、息子たちも成長していました。彼らは事前活動についても熱心に話し合っていました。
彼女はカミラを受け入れていました。ダイアナが最後にやり遂げたことは、カミラはチャールズの最愛の人であり、それに関し彼女ができることは何もなかった、という事実を理解したことです。
それでも彼女はランチの際に言いました。もしチャールズが望むのであれば、胸を弾ませながら彼の元に戻っていくだろう、と。