Netflixで「FYRE:夢に終わった史上最高のパーティ」を観ました!

最近インスタを始めて思ってたこととドンピシャで一気に観てしまいましたニコニコ

I saw FYRE: The Greatest Party That Never Happened" on netflix. 

 

 

 

アメリカではこの事件、結構話題になってたみたいですが、

私その時期アメリカいたのに全然知らなかった、情報縄文人クマムシくん

I didn't know about this incident, but appearently it was big in US.

I was in the US around that time, but I didn't know... I live under the rock. 

 

 

この映画は、"Fyre" というアプリを広めるために、バハマで音楽フェスをやろう!

と企画された"Fyre festival"で実際に起こった事件のドキュメンタリーです。

This film is a documentary based on the incident at fyre festival. 

 

 

さて、フェスを開催することになり、その会社は世界の一流モデル、インフルエンサーを使って広告を始めます。Bella hadid、Emily Ratajkowski、Kendall Jenner、Hailey Baldwinなど、本当に今一番ホットな方達。

 

They started to advertise this fyre festival, using many celebrities and influencers such as Bella hadid, Emily Ratajkowski, Kendall Jenner, and Hailey Baldwin.

 

その動画がこちら↓

 

 

美女と音楽とゴージャスなテントのヴィラ、南の国・・・やしの木ハイビスカス

そんな宣伝文句にSNS世代は一気に食いつき、チケットは即完売。話題のフェスになりました。

Bellaさんにウィンクされたら、そりゃ行きたくなっちゃいますよねーー・・・

Celebrities, music, gorgeous villa, Bahammas.. 

Millennials jumped to this ad and tickets were sold out in a second. 

 

 

そこまでは良かったのですが、全く企画・運営ができていないものを先に宣伝、販売したため、

資金調達やフェスの設備運営、宿泊場所の確保、水道・排泄等のインフラなどなど、途中から雲行きが怪しくなっていきます。

But they sold tickets for event which was not well planned, nor thought through how to make it happen such as getting accomondations, water infrastructure.... And things started to get ugly.

 

 

フェス当日。

いざお客さんがバハマに着いてみると、全然宣伝されていた場所と違う、宿泊場所は足りない、水もトイレもない、食事もない、帰りの飛行機も用意されていない。。。

On the day of the festival.

When attendees arrived at the festival, the island was not as advertised, there weren't enough tents, not enough water or bathrooms, return flight was not booked... 

 

 

運営側はその場しのぎで数百人の現地の人を雇い、長時間外で労働させた後、結局給料は支払わない、自分たちは失敗と分かるとさっさとプライベートジェットで島を出て行く・・

もちろんこのフェスに投資した投資家たちも真っ青です。

The company hired many locals to work outside for long hours because they were short on people, but they never paid them. 

And when the fyre people found out this event was a fail, they left the island immidiately, leaving everything behind. 

Of course investors lost all their money as well. 

 

 

この夢のような計画は、多くの人を苦しめた挙句、結果大失敗に終わりました。

インスタグラムで広まったこのフェスは、奇しくもその悲惨さも現地からSNSで発信され、世界に広がることになりました。

The plan which was sounded like a dream, had suffered so many people, and ended as a disaster.  In the beggining, this festival spread from instagram, but it was also SNS which spread this news to all over the world as well. 

 

めでたしめでたし。

THE END. 

 

インスタグラムを最近始めて、「イメージの消費」について考えていたところでした。

実際にはふっつーーーのじっみーーーな生活を送っていても、やっぱり素敵な写真にはいいね!がつくし、ちょっと嬉しくなって提供する側もそんな場面、インスタ映えな場面を探して生活してしまう。

実際の生活なんて全然つまらないのに。

I started instagram recentaly and was wondering how we consume "image" now. 

In reality, my life is not interesting at all, but we try to find "Instagrammable moments".

 

受け取る側もその「イメージ」が見たくてインスタを開いて、

そんなインスタグラムで見るような世界の中に行きたい、と思ってしまう。

あんな生活がしたい、と思ってしまう。

全部一部が切り取られた、作り物なのに。

現実ではない、写真や動画の「イメージ」に取り憑かれてしまっているなーと思いました。

People who are looking at instagram, want those "images", and hope to be in that kind of world which was captured in the pictures. 

It's not even real. It's just a cut part of fake reality. 

We are obsessed. 

 

 

 

だからそんな「インスタの世界が現実になった」ようなフェスに若者が殺到したんだと思います。みんなどっかでセレブに憧れて、ああなりたいって思ってるんですよね。(私もな)

That's why Fyre festival, which represented "Instagrammable world becoming reality" caught huge attention from millennials. 

 

 

やっぱりなんやかんや言って、立ち止まって、自分で考えること、ネットじゃなくて、生のコミュニケーションをとる、現実をしっかり見つめること、が大事なんだなーと思います。

Fyre festivalも、少し調べればあれ?何かがおかしい、と事前に分かったこと。

I thought what is important at the end is to stand on the ground and think our own, try to communicate face to face, and face the reality. Basic, but that's what we need. 

For Fyre festival, if people dig deep before actually going, they might have found the source for reality. 

 

 

写真は写真、リアルはリアル、そのバランスを自分で取れるようにならないとなーと思いました。

Instagram pictures are just pictures, not reality, and we have to find the balance between them. 

 

 

 

私はカーダシアン一家ではない!

イギリスに嫁いだMegan Markleでもないんだ!真顔

って自分に言い聞かせて生きていこうと思います。

 

I'm not one of the Kardashians! 

I'm not Megan Markle!! 

I'm gonna keep telling myself that.