友達の優しさ… | Lesley Official Blog「Lesley from 香港 to 東京」by Ameba

友達の優しさ…

今日は香港の友達と4人でディナーしました。

結構食べたので帰る前にみんなと散歩しました。

一人のホームレスの人がすごい重い箱を持ちながらゆっくり歩いたけど、急に大きいなバスが通ったらその人がびっくりして、滑りました。服とかペット・ボトルが全部落ちて、結構パニックな状態になりました。


正直、あの時あたしが「かわいそう」と思いながら、服とかペット・ボトル見たら「汚い!」と思っちゃいました…


信号が青になって、「寒いから行こう!」って言おうとしたら、友達がみんなすぐに

その人に走って、手伝ったり片付けてあげたりしました。


もちろん、それを見てあたしも一緒にClean Upしました。


なんか…最初から手伝わなかったって事…あたしはとてもわがままでバカだと思います。がっかりしました。なんで、こういう時に、「ヤバイ!Helpしないと!」じゃなくて、「きたなっ!」と思ったんだろう。


I went to dinner with a couple Hong Kong friends tonight.

We ate quite a bit, so we decided to walk around for a bit before we went home.

A homeless person was walking in front of us, and she had a bunch of boxes and bags with her. She seemed to have lots of trouble crossing the street with all that stuff, and one by one her things just started to fall apart and roll off everywhere.


To be honest, at that moment, all I was thinking was "Damn it's cold!" and "Oo...that's kinda dirty..."


The light turned green, and just as I was gonna cross the street, my friends all ran towards her and asked her if she was okay. They helped her get her cart up on the sidewalk, carry the heavy boxes and bags... Meanwhile, here I am being a selfish little spoiled brat, totally being disappointed in myself.

Of course, I ended up running over there too, and helping out.

But man... I wish my first instinct reaction was I gotta help her!!...rather than "Hmm... how dirty..."


Sigh... So many things to learn in so many time... あせる