上海料理… | Lesley Official Blog「Lesley from 香港 to 東京」by Ameba

上海料理…

食べに行きました!おいしかったわぁ~ドキドキ

太っちゃう…あせる


昨日久々(香港の)電車乗りました。人がたくさんいて蒸し暑くて結構気持ち悪かったです(笑)

込んでたから、立ってる人がいて、

急に電車がBUMP!!したら一人のおじいさんが落ちちゃって、ビックリしたの!!

みんなすぐそのおじいさんにいって、「大丈夫ですか??」って言いながら

手伝ってあげました!!

本当に電車のみ~んなだったよ!20人ぐらい!!

あたしがおじいさんの傘を持ちながら駅の出口まで手をつないで一緒に歩きました!得意げ


本当に香港人の優しさを感じました!

なんか…幸せな感じでしたね!!


わがままかもしれないけど、そのあと

ずっと寝るまでいい気分で

うれしかった!

「あたしが誰かを助けた」みたいな…(笑)目


Shanghaifood

I had Shanghai Food, baby!! It was so good... I overate again... lol


I rode on the Hong Kong MTR yesterday... Haven't been on one for ages!

There were a lot of people, so you can imagine how 'moist' it was haha...ガーン

And since it was so crowded, there were a lot of people standing,

And the train suddenly jolted a bit on a turn, and an old man slipped and fell to the floor!!

Everyone then ran to his rescue, saying "Are you okay sir??!!" and helping him up...

And I mean literally EVERYONE, like 20 people helped him!チョキ

I myself walked with him to the station exit thing... tehehe...


I totally felt the .. WARMTH of Hong Kong people!

Well done, guys!!ラブラブ


This may sound selfish and all, but after helping out the old man,

I was in the best mood ever for the rest of the day!!

We should all help out more people man...

So don't be shy next time when you see someone in need,

Just hold out your hand and offer some help!!


今天吃了上海菜!! 太好吃了, 我又吃多了.. 哈哈得意げ

昨天搭了很久没搭的香港地铁!
每逢夏天搭地铁, 都会碰到人潮, 也会闻到阵阵潮湿的味道.. ()
.

不过, 当人潮涌涌的地铁转弯的时候, 突然间有一位老伯伯滑倒了! !
所有人都立刻过去扶持他, 问他有没有事.. 差不多有20个人帮忙呢!
アップ

我就陪他一直走到出口.. ニコニコチョキ
这一次充分感觉到香港人的助人之心.. 做得好!
!

其实嘛.. 帮完老伯伯之后, 心情突然变得非常好!音譜

这就是行善之后的感觉吧.. 助人为快乐之本..

大家都应该多多互相帮助, 不要因为害羞而不帮忙哦!