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The main ______ of the training program is to improve customer service skills across departments.
A. obligation
B. objective
C. objection
D. obstacle
正解は B. objective です。 目的、目標
訳:その研修プログラムの主な目的は、部門全体の顧客対応スキルを向上させることだ。
シノニム:goal, aim, target
コロケーション:main objective – 主な目的, primary objective – 最優先の目的, long-term objective – 長期的な目標
A. obligation 義務、責任
All employees have an obligation to comply with the company’s code of conduct.
すべての従業員には、会社の行動規範を遵守する義務がある。
C. objection 反対、異議
The manager raised an objection to the proposed budget cut, citing its negative impact on operations.
マネージャーは、その予算削減案が業務に悪影響を与えるとして反対意見を述べた。
D. obstacle 障害、妨げ
Lack of technical support became a major obstacle to completing the project on time.
技術的サポートの欠如が、プロジェクトを期限内に完了させる上での大きな障害となった。
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