よいお年を… | Leah Dizon Official Blog(リア・ディゾン オフィシャルブログ) powered by アメブロ

よいお年を…


hawaii



hawaii2


アロハ~!

こんにちは、みなさま!
前回からちょっと時間が開いちゃった! ひさしぶりですね! みんなは元気?(だといいな^^)
私は元気だよ!


私は昨日ラスベガスから戻ってきたよ。
私は、さようならを言うのが苦手です。
出会いがあれば必然的に別れもあるんだけど…。
私が家を出るとき、私は弟に「お母さんをよろしくね」と言いました。
弟に日本語で「Good bye」を何て言うのか聞かれたんだけど、私は「じゃあね」を言うように彼に教えました。
この話題はいつもループしてしまうね。ははは。

正直なところ、私の家族と私の家を出ていくのは悲しかったんだけど、私は日本に戻れるのが嬉しかったし、解放感もあったんだ。
それがどういう気持ちか、まだよくわからないんだけどね。


今日は2006年の最後の日だね。
この1年間で、私の人生がめまぐるしく変わったことを考えると、とっても不思議に思う。
私はいつもこうなることを夢にみていたけど、それが実現するとはおもっていなかったから。

今回私はアメリカにいた間に、2つのことを学びました。


一つ目は、ハワイにいたとき私は中庭の外に座って、星を見上げながら考えていました。
それまでこんなに沢山の星を今まで見たことがなかった。
そして突然、生まれて初めて流星が流れるのを見ました。

私は目を疑ったよ。
それは私の人生で最も特別な瞬間の1つのように感じられたんだ。

私は一つ願い事をすると、走って部屋の中にもどり今見たもののことを皆に伝えに行きました。

でもその次の二晩の間に、私は10個以上もの流星を見ました。
だから、それは特別でもなんでもなかったんだ。


二つ目は、ラスベガスにいる間、いつもはしないんだけどとっても高価な菓子屋の前を通り過ぎました。

私の人生でこんなに綺麗なチョコレートを見たことがなかったし、一年前まではこんなチョコレートを買う余裕はなかったんだ。
だから私は箱を買って、それを母に家に持ち帰りました。
それで私は待ちきれなくて、一番美味しそうな奴を選んで口に放り込んだんだ。
でも味は見かけと反対だった。
すっごくまずかったんだ!!!!
今まで食べたなかで一番美味しくないチョコレートだった。
うぇっ。



とにかく、みんな! 私は皆が、素晴らしいクリスマスを過して、すてきな新年を迎えられることを祈ってるよ!!!
来年頑張れるように、沢山この休日を休んでください。
一生懸命がんばろうー!!!!!
ファイトー!

来年も応援してくださいね~!!


xoxo
leah

**************************************************************


Aloooooha!

Hi everyone! Its been a while! Hisashiburi desu ne!! MINNA genki???? I hope so =].. GENKI DAYO!


I just got back from Las Vegas yesterday. I hate saying good bye. If theres a "hello" there will inevitably be a "good-bye" as well. When I was leaving, I told my brothers to take care of my mother. My brother asked how to say good bye in nihongo and I just told him to say "jya ne." There is ALWAYS a loop hole. ha ha HA.
To be honest, I was sad to leave my family and my home, but I was happy and felt relieved to come back to Japan. Im not sure exactly what that means.

Today is the last day of 2006. Its strange how in one year my life has changed so much. Ive always dreamed of this but I could have never anticipated it.


I learned a couple of lessons while I was in America:


When I was in Hawaii I was sitting outside on the patio, thinking and staring up at the stars. Ive never seen so many stars before. Suddenly, for the first time in my life, I saw a shooting star. I couldnt believe my eyes. It felt like one of the most special moments in my life. I made a wish and then ran back inside to tell everyone what I had saw. Over the next two nights I saw over ten more shooting stars. Suddenly, it wasnt that special anymore.


Also, I never usually do this but while in Las Vegas I walked past a very expensive candy shop. Ive never seen such beautiful chocolates before in my life, and a year ago, I could have never afforded these chocolates. I bought a box and brought it home to my mother. I couldnt wait to try it. I picked the most delicious looking piece and stuffed it into my mouth, and then took it right back out. It was horrible!!! It was the worst chocolate Ive ever had in my life. Yuck.

Anyway, minna! I hope you all had a wonderful Xmas and please have a Happy New Year!!! Get lots of rest this holiday so that next year we can hit the ground running. Together, ishokenmei ganbarou!!!!! FIGHTING! Ouenshite kudasai!!


xoxo
leah