Part4 (4/5)

And so it went, until there was only one tulip left, the white one which had opened up. It looked so pure and delicate.

そのような感じで日々がたち、最後に開いた白いチューリップが一本だけ残っていました。とても清らかできゃしゃに見えた。

And there was one last cookie in the cookie box. 

そしてクッキーの缶に残っていたクッキーも最後の一個でした。

Maggie had the cookie and was watering the last tulip when she saw Thomas and his family below on the cobblestone street. 

マギーちゃんはそのクッキーを食べて最後のチューリップに水やりをしていたら、見下ろす石畳の道にトーマス君と彼の家族を見かけました。

Thomas’s father carried several bags. His mother was holding hands with his little sister and was carrying his baby brother on her back.  

トーマス君のお父さんは大きな荷物を両手に持ち、お母さんは赤ん坊を背負いながらトーマスの幼い妹と手をつないでいました。

They were waiting at the bus stop and Maggie could tell that they were leaving to go far away. 

彼らはバス停で待っていて、様子から、マギーちゃんは彼らが遠くに行くのだと察知しました。

She carefully clipped the white tulip and ran down to give it to Thomas as a good-bye present.

マギーちゃんは白いチューリップを丁寧につまみ、トーマス君に送別に挙げようと階段を走って降りていきました。

 “Where are you going, Thomas?” “Somewhere safer,” replied Thomas.” 

「トーマス、どこへ行くの?」とマギーちゃんがきくと、トーマス君は「もっと安全なところ。」と答えた。

Thomas tugged on his mother’s free hand.

トーマス君はお母さんの空いている手をグイっと引っ張った。

 “Mom, can we take Maggie with us? Her mom hasn’t come back from work.” 

「ねー、お母さん、マギーも一緒につれてってもいいかな。マギーのお母さんは全然仕事から帰ってきてないんだよ。」

Thomas’s mother looked surprised and worried. “Really? But we can’t easily take her. We have enough of our own troubles.” 

トーマス君のお母さんはびっくりして、心配そうに話しました。「あら、そうなの?でも簡単に連れて行くことはできないよ。私達は既に自分たちの問題を沢山抱えているから。」

Maggie looked up at his mother and noticed that her forehead lines were much deeper than she had remembered. 

マギーちゃんはトーマス君のお母さんの顔を見上げたら、覚えていた以上に額のしわが深くなっているのに気が付きました。

“I can’t join you. I am supposed to wait for my mother to come back.” 

マギーちゃんは言いました。「一緒に行けないよ。お母さんが戻るのを待ってないといけない。」

Thomas’s father looked concerned but nodded in agreement with his wife.

トーマス君のお父さんは深刻そうな表情をしながらもうなずきました。

 “Then, I am sure it is best for you to stay and wait for your mother.”

「そうだね。きっとここに残り、お母さんを待ってたほうがいいと思う。」

The bus came and Thomas waved good-bye with the white tulip.

バスが到着し、トーマスは白いチューリップで「さよなら」を振ってお別れをしました。

To be continued🌷

つづく🌷