It feels kind of like the whole world is taking a quiet time to stay at home to protect peoples health in these corona times. I am no exception! Luckily my family had our three generation art exhibition in early March. Although it is sad now that so many people around the world are ill, it is also a good opportunity for self reflection. I am finding time to re-connect with my inner self and to feel spiritually connected to the people around me. Of course, I am making time for my art and music and to finally blog again. One of my happy "art adventures" in 2019 was to make a singing e-book on  Amazon Kindle for children called Happy World by Laura Shimamoto with On and On publishing. As for this year, I want to pay more attention to my water color paintings. But now I feel shut in and keep thinking about the current situation.

Anyway, that brings me back to current thoughts about our times...How will we all change? What are we learning? How much will we evolve? And what will our post Corona world be like?

Here is a picture that I had shown in our exhibit. I am sorry it is sideways. I haven't really learned how to fix it.

何だか今のコロナ時代で世界中の人々は人の健康を守るため、家での静かな時間をとっている感じ。私も例外ではない。幸い三月の頭に家族の三世代店を無事に実行することが出来ました。

今では世界中に病んでいる人がいるのは悲しいことだけど自己を見つめる良い機会でもある。自分自身は自分の内面に再びつながる時間が見つかり精神的に回りともつながりを感じています。もちろんアート、音楽そしてやっと再びのブログの時間も作っています。2019年では嬉しいプロジェクトとして,アマゾン・キドル・での『ハッピーワールド歌うえほん嶋本ローラ作」というの冒険ができました(On2出版)。今年はもっと水彩画に集中する予定。しかし今は閉じ込められている気分でついつい世の中の状況も考えてしまう、、、私たちはどう変わるのかな?何を学んでいるのかな?どれぐらい進化出来るかな?それからコロナ後の世界はどんな感じになるのかな?展覧会で転じた絵の一つです。横を向いていてごめんなさい。まだ直し方がわかです。

See you again! ではまたね!