語彙・文法◈私立高校入試過去問◈中3英語 | 赤城❤︎.*

赤城❤︎.*

アカギ

問1 

  次のAとBの英文は、日本にホームステイに来ているナンシー(Nancy)が、アメリカにいる家族に送ったメールの一部です。それぞれの英文を読んで、後の⑴、⑵の問いに答えなさい。

A

  Yesterday, my host family ①(hold) a birthday party and sang Japanese songs for me.  I was very happy.  We took a lot of pictures.  I'll send you some of ②(they).  My favorite picture is the one taken in my room.  The woman ③(sit) on the chair is my host mother.  I like her very much.

B

  Today, I played tennis with a Japanese girl at school and we ④(b     ) good friends.  Her name is Emi.  We went ⑤(s     ) in a department store in the afternoon.  We had a very good time.  Next week we are going to play tennis at school ⑥(a     ), and Emi's friends will join us.

 

⑴ Aの英文が完成するように、①~③の語を適切な形に直しましょう。

⑵ Bの英文が完成するように、④~⑥に最も適切な英語1後を書きましょう。ただし、与えられている文字で始める語とします。

 

和訳とこたえ

A 昨日私のホストファミリーが私のためにお誕生日会を開いてくれて、日本の曲を歌ってくれました。私はとっても幸せでした。私たちはたくさんの写真を撮りました。私はあなたにそれらのうちの何枚かを送ります。私のお気に入りの写真は自分のお部屋で撮ったものです。椅子に腰かけている女性は私のホストマザーです。私は彼女が大好きです。

B 今日、私は学校で日本の女の子とテニスをして、仲良くなりました。彼女の名前は絵美です。私たちは午後デパートへお買い物に出かけました。私たちはとっても楽しい時間を過ごしました。来週また学校でテニスをするつもりで、絵美のお友だちが私たちに加わります。

⑴ ①hold ②them ③sitting

⑵ ④became ⑤shopping ⑥again

 

問2

  次の英文中の【⑴】~【⑹】に入れるものとして最も適切なものを、後の①~④からそれぞれ選びましょう。

Hi, Leon.

How are you?  Thank you for your email.  Yesterday, I 【⑴】a speech in front of my class in English.  【⑵】was my second time.  I felt a little 【⑶】but I could do it better than last time.  I decided 【⑷】about my friend 【⑸】in Germany.  He practices judo after school from Monday to Friday.  He 【⑹】Japan last summer and stayed at my house for two weeks.  Who is he?  Yes, it's you!  Please write to me soon.

Your friend,

Takashi

⑴ ①make  ②made ③to make  ④making

⑵ ①I  ②He  ③There  ④It

⑶ ①nervous  ②wonderful  ③amazing  ④brave

⑷ ①to talk  ②talking  ③talk  ④talks

⑸ ①to live  ②lives  ③is living  ④living

⑹ ①came  ②went  ③visited  ④arrived

 

和訳とこたえ

やあ、レオン

元気?メールありがとう。昨日クラスの前で英語のスピーチをしたんだ。それは2回目だったんだよ。ちょっと緊張したけど前回よりもうまくできたよ。ドイツに住んでる友達のことをお話しようと決めたんだ。彼は月曜から金曜まで放課後柔道を練習してる。彼は去年の夏日本を訪れて二週間ぼくの家に居たんだ。彼って誰だって?そう、きみだよ!すぐにお返事ちょうだいね。

きみの友

⑴ ②  ⑵ ④  ⑶ ①  ⑷ ①  ⑸ ④  ⑹ ③

 

問3

  次の⑴~⑶の[   ]内の語句を意味が通るように並べかえましょう。

 

⑴ We [ to  /  don't  / have  /  go  ] to school on Sunday.

⑵ She [ made  /  me  /  gave  /  a toy ] in France.

⑶ [ mistakes  /  afraid of  /  don't  /  making  /  be ]. 

 

和訳とこたえ

⑴ 私たちは日曜日学校へ行かなくてよいです。

  We don't have to go to school on Sunday.

⑵ 彼女はフランス製のおもちゃを私にくれました。

  She gave me a toy made in France.

⑶ 失敗することを恐れるな。

  Don't be afraid of making mistakes.

 

 

実力テスト

国語

数学

理科

社会

英語