サッカー長友佑都選手⑷ Lesson3 Exercises@PowerOn1 | 赤城❤︎.*

赤城❤︎.*

アカギ

 

 

Power On 1

~English Communication II~

 Lesson3

Summary & Exercises

Nagatomo Yuto - A Long Hard Road to Success

Summary1

Part 1

・長友佑都選手は、愛媛県で生まれました。
・彼は中学校でサッカー部に入部しましたが、ほかの部員たちとゲーセンによく行きました。
・ある日、監督がそこに現れ、部員たちを叱りました。

Part 2

・福岡県の高校に入学した長友選手は、長い間速く走ることが自分の長所だと信じて練習に励みました。
・授業中とても眠かったのですが、眠り込みませんでした。長友選手は、おかあさんの苦労を決して忘れませんでした。

Part 3

・東京の大学のサッカー部で、監督が長友選手の潜在能力を発見し、ポジションを変えました。
・大学3年生で、プロサッカー選手になりましたが、母の支援を忘れず勉強を続け、大学を卒業しました。
・2010年のワールドカップの後、イタリアでプレーするという誘いを受けました。

Summary2

    In junior high school, Nagatomo Yuto joined the soccer team.  The team did not practice very hard.  One day, the coach (①scolded) all of the members.
    Nagatomo went to a (②private) high school in Fukuoka.  He practiced soccer as hard as possible.  But he never fell (③asleep) in class.  He never forgot his mother's hard work.
    The coach of the soccer team at university changed Nagatomo's playing (④position) and his talent bloomed.  In his third year, he became a (⑤professional) soccer player.  After playing in the World Cup in 2010, he was (⑥invited) to play in Italy.

 

Grammar

1. 彼は授業中一度も眠り込んだことはありません。
    He ( has ) never ( fallen ) asleep in class.

2. 監督は長友選手の長所は、長い間速く走ることだと思いました。
    The coach ( thought ) ( that ) Nagatomo's strong point was running fast 
    for a long time.
3. ある日、彼は監督にしかられました。
    One day, he ( was ) ( scolded ) by the coach.

Key Expressions

1. 彼は長所をさらに伸ばすため、一生懸命サッカーの練習をしました。
    He practiced soccer hard ( in ) ( order ) ( to ) develop his strong point
    further.
2. 彼はできる限り早く起きて走りました。
    He got up ( as ) early ( as ) ( possible ) and ran.
3. 彼は2008年に北京オリンピックに参加しました。
    He ( took ) ( part ) ( in ) the Beijing Olympics in 2008.
4. 彼はジュニアユースチームに入ることを希望して、そのテストを受けました。
    He took the test ( in ) ( the ) ( hope ) ( of ) joining the junior youth team.

 

パワーオン【目次】