英語 TOTAL ENGLISH 2 目標文まとめ① | 赤城❤︎.*

赤城❤︎.*

アカギ

Book2

ちょっと難しいですね…

【L1】

1.  私は幸せでした。

  I          happy.

2.  ミクとヒロは疲れていました。

  Miku and Hiro          tired.

3.  あなたは眠かったですか?-はい、眠かったです。

           you sleepy?  -  Yes, I         .

4.  それはおいしそうですね。

  It          delicious.

5.  彼らは大家族のように見えます。

  They                   one big family.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  I was happy.

2.  Miku and Hiro were tired.

3.  Were you sleepy?  -  Yes, I was.

4.  It looks delicious.

5.  They look like one big family.

水色線2水色線2水色線2

【L2】

1.  私は本を読んでいました。

  I                   a book.

2.  あなたは勉強していたのですか?-はい、していました。

           you         ?  -  Yes, I         .

3.  私たちは”ノー”というとき、頭を振ります。

           we say "no,"  we shake our head.

4.  ジェスチャーはコミュニケーションには大切だと私は思います。

  I think          gestures are important for communication.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  I was reading a book.

2.  Were you studying?  -  Yes, I was.

3.  When we say "no," we shake our head.

4.  I think that gestures are important for communication.

水色線2水色線2水色線2

【Action!】

1.  壁に一枚の絵があります。

                    a picture on the wall.

2.  壁に二枚の絵があります。

                    two pictures on the wall.

3.  壁に絵がありますか?-はい、あります。

                   a picture on the wall?  -  Yes,                  .

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  There is a picture on the wall.

2.  There are two pictures on the wall.

3.  Is there a picture on the wall?  -  Yes, there is.

水色線2水色線2水色線2

【L3】

1.  私たちは3時15分に到着する予定です。

  We          arrive at 3:15.

2.  私たちは3時50分に到着する予定ですか?ーはい、その予定です。

           we arrive at 3:15?  -  Yes, we         .

3.  私は昼食を食べるつもりはありません。

  I          have lunch.

4.  私はおじさんの家に滞在するつもりです。

  I                            stay at my aunt's house.

5.  私はホテルに滞在するつもりはありません。

  I'm                            stay at a hotel.

6.  あなたはロンドンに滞在するつもりですか?-はい、そうです。

           you                  stay in London?  -  Yes, I         .

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  We will arrive at 3:15.

2.  Will we arrive at 3:50?  -  Yes, we will.

3.  I won't have lunch.

4.  I am going to stay at my aunt's house.

5.  I'm not going to stay at a hotel.

6.  Are you going to stay in London?  -  Yes, I am.

水色線2水色線2水色線2

【L4】

1.  ヨークシャープディングを説明してくださいませんか?-もちろん。

                    explain Yorkshire pudding, please?  -          .

2.  お茶をお持ちしましょうか?-はい、お願いします。

                    bring tea?  -  Yes,         .

3.  それを試着してもいいですか?

                    try it on?

4.  私たちはお買い物に行かなければなりません。

  We          go shopping.

5.  私たちは夕食の材料を買わなければなりません。

  We                   buy some food for dinner.

6.  あなたは明日働かなければなりませんか?

  Do you                   work tomorrow?

7.  私は明日働かなくてよいです。

  I                            work tomorrow.

8.  あなたは今夜夜更かししてはいけません。

  You                   stay up late tonight.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  Could you explain Yorkshire pudding, please?  -  Sure.

2.  Shall I bring tea?  -  Yes, please.

3.  May I try it on?

4.  We must go shopping.

5.  We have to buy some food for dinner.

6.  Do you have to work tomorrow?

7.  I don't have to work tomorrow.

8.  You must not stay up late tonight.

 

おつかれさまでした