【Lesson6】高校2年英語表現【BIG DIPPERⅡ】期末考査用 | 赤城❤︎.*

赤城❤︎.*

アカギ

PVアクセスランキング にほんブログ村

 

問題

 

 

ビッグディッパー2

高校2年英語表現

レッスン6

SVOO/SVOC

注意すべき動詞

 

DRILL1
⑴ Could you tell me your phone number?
 あなたの電話番号を教えていただけませんか
⑵ My uncle bought me a magazine. I found it very interesting.
 おじが雑誌を買ってくれた それがとても面白いとわかった
⑶ Our dog was born in June, so we named him Jun.
 うちの犬は6月生まれなのでジュンと名付けた
⑷ Bob gave us some news. It made us happy.
 ボブが私たちに知らせをくれた それで私たちは嬉しくなった
DRILL2
⑴ Ms. Harris enterd the classroom.
 ハリスさんが教室に入ってきた
⑵ We discussed our future careers.
 私たちは将来の仕事について話し合った
⑶ They reached the station at nine.
 彼らは9時に駅に着いた
⑷ I explained the situation to him.
 私は彼に状況を説明した

 
前置詞が必要ない動詞の例
marry ~と結婚する enter ~に入る
reach ~に到着する obey ~に従う
discuss ~について話し合う oppose ~に反対する
resemble ~に似ている attend ~に出席する
mention ~を述べる approach ~に接近する
EXERCISES1
Sue made me a pancake.
 スーは私にパンケーキを作ってくれた
Mr. Leed told us a funny story.
 リード先生は私たちにおもしろいお話をしてくれた
We call the rabbit Mimi.
 私たちはそのウサギをミミと呼んでいる
Dave found the book difficult.
 デイヴはその本が難しいことに気が付いた
EXERCISES2
⑴ Our train left Tokyo at nine, and arrived at Sendai at ten forty.
⑵ I'd like to apologize to you all for my mistakes.
⑶ Mr. Sawada explained to us that the typhoon was approaching Kyushu.
⑷ My cousin has married a woman who resembles a well-known singer.


自動詞 arrive, apologize
他動詞 leave, approach, *explain, marry, resemble
*explainは他動詞だが、(人)に説明する、という場合はto+人の形をとる
EXERCISES3
⑴ I found his joke offensive.
 彼のジョークは不快だと思った
⑵ My sister lent me her dress.
 姉が私に彼女のドレスを貸してくれた
⑶ We discussed our plans for the school trip yesterday.
 私たちは昨日修学旅行の計画について話し合った
⑷ We kept walking for three hours and reached the top of the mountain.
 私たちは3時間歩き続け、山頂に着いた
⑸ Ken graduated from the university last March.
 ケンはこの前の3月に大学を卒業した
⑹ Masako attended a drama contest in Hiroshima last year.
 マサコは去年広島であったドラマコンテストに参加した
TRY!
⑴ 新しい留学生が教室に入ってきた

 A new student from abroad entered our classroom.
⑵ 先生は彼女をみんなに紹介した
 Our teacher introduced her to us(everyone in our class).
⑶ クラスで彼女にささやかなプレゼントをあげた
 We(Our class) gave her a small present. 
⑷ そのプレゼントをもらって彼女は喜んでいた
 She was glad to receive the present.

 

ビッグディッパーⅡ【目次】