6年5か月が過ぎて -Seventy-seven months have passed | とりのアメブロ

とりのアメブロ

日々のたわいもないことを書き綴っているブログです!
よっぽどのことがない限りペンギン写真を最後に載せています。ぜひご覧ください~。

こんばんは、とりです。

 

東日本大震災から6年5か月がたちました。数日前、テレビで浪江町の現状についてテレビで特集が組まれていました。

 

一部地域で帰還OK、ということにはなりましたが、野生動物に民家が荒らされてひどいことになっている、という内容・・・。

 

私、書くかどうか悩みました。しかし、映像に偽りはないものと思います。町役場の人もずいぶん苦労されていらっしゃるのが映像からはよくわかりました。

 

自分にできることって何だろう・・・遠く離れているからそれでいいとは私には思えませんでした。

 

Good evening, this is Tori's writing. A few days ago, a special TV program about Namie Town was broadcasted.

 

This program explains that though persons were allowed to live in some areas in this town, they are annoyed by wild animals that break their houses.

 

I wondered if I should write about this topic or not. But this video is true, I think. Also, I could easily understand that officers in this town have difficulties in countermeasure.

 

What can I do to help them......? I didn't think I don't have to do anything as I live far from the town.

 

【今日の1枚♪】 -Today's photo

【2017年7月17日(月)に仙台うみの杜水族館で撮ったキングペンギンです。浪江町の復興をペンギンたちも願っていると信じたいです!】

 

< A King Penguin at Sendai Umino-Mori Aquarium on July 17. I want to believe that penguins also hope Namie Town will be reconstructed! >