祝・再開! -Congratulations! | とりのアメブロ

とりのアメブロ

日々のたわいもないことを書き綴っているブログです!
よっぽどのことがない限りペンギン写真を最後に載せています。ぜひご覧ください~。

こんばんは、とりです。今日の新聞に嬉しいニュースが載っていました!


石巻線 全線復旧


石巻線は東日本大震災で甚大な被害を受け、終着駅の女川駅は昨日までずっと不通でした。私、先週のダイヤ改正ももちろん気にしていましたが、昨日の石巻線全線復旧もとても嬉しい改正と思って注目していました(^_^)。


先日も書きましたが、被災地の復興はまだまだこれからです。しかし、時間が経つにつれて現地のことが記憶から薄らいでいくことは絶対にあってはならない、と私は強く思っています。なので、いいニュースはこうして紹介させていただきます!!


次は仙石線の全線復旧、そして仙石東北ラインの開通ですね! こちらも本当に楽しみです~。


Good evening, this is Tori's writing. I read a good news in today's newspaper!

JR Ishinomaki Line operation was fully resumed.

The Ishinomaki Line was damaged greatly by the Great East Japan Earthquake and trains couldn't go to Onagawa terminal before yesterday. I checked JR Group timetable revision which was done last week of course, but I noticed the Ishinomaki Line's being reopened happily. :-)

I wrote about reconstruction last day. It is now in progress and we must do it for the future. But as time goes by, we tend to forget about disaster areas and I hardly think WE MUST NOT FORGET!! So, I will write about good news like this!!

The next reconstruction event will be 'JR Senseki Line operation will be fully resumed and the Senseki-Tohoku Line will be opened'! I will be looking forward to this event!


2015年3月15日の松島のキングさん
【2015年3月15日(日)にマリンピア松島水族館で撮ったキングペンギンのアオ君です。女川駅から松島海岸駅も近くなりましたね!】

< King Penguin Ao at Marinepia Matsushima Aquarium on March 15. It became closer from Onagawa to Matsushimakaigan station! >