今日の訪問地-その5- The 5th visiting place in 2015 | とりのアメブロ

とりのアメブロ

日々のたわいもないことを書き綴っているブログです!
よっぽどのことがない限りペンギン写真を最後に載せています。ぜひご覧ください~。

こんばんは、とりです。


今日はペンギン仲間と2つのイベントを堪能してきました! まずは市ヶ谷駅近くのコミュニケーションプラザ・ドットDNPで開催されたペンギンワークショップに参加。上田先生、すみだ水族館の飼育員さんの話を聞き、しっかり勉強。ペンギンすごろくも楽しみました・・・が、ふりだしに2回も戻るって(^_^;)。


イベントの後は上野動物園に行き、江戸屋小猫さん、林家二楽さん、古今亭志ん八さんのどうぶつえん寄席を満喫。外でのステージでしたが、1時間はあっという間でした。面白かったです~!


上野動物園のケープペンギンたちも元気でしたよ(^_^)。久々だったので、新鮮でした♪


お会いした皆さん、ありがとうございました!


Good evening, this is Tori's writing.

Today I enjoyed two events with my friend of penguins! First, we attended a penguin workshop held at the communication plaza '.DNP' near Ichigaya station. We heard Mr.Ueda's and Sumida Aquarium's keepers' lecture to study about penguins. Also we enjoyed Sugoroku (Japanese backgammon), but I returned to 'START' twice, I think it so many... :|

After this event, we went to Ueno Zoo and enjoyed 'Zoological Vaudeville Theater' acted by Mr. Koneko Edoya, Mr. Niraku Hayashiya and Mr. Simpachi Kokintei. It was held outside, but one hour had passed soon. It was very amazing!

African Penguins were also fine. :-) I went there after a long interval, so it was new to me!

Thanks very much for all persons I met today!


2015年1月12日の上野のケープたち
【今日(2015年1月12日(月))に上野動物園で撮ったケープペンギンたちです。説明無用の暖かさですね♪】

< African Penguins at Ueno Zoo on January 12. They are very lovely as you see! >