”3℃大人POPS”大盛況のうち終了しましたギターデュオ2泊3日のリハーサル合宿 | ギタリスト・諏訪光風 Koufuu Suwa・Guitar

ギタリスト・諏訪光風 Koufuu Suwa・Guitar

〜ギター弾き〜諏訪光風(すわこうふう)のブログへようこそ〜  
〜Welcome to the blog of guitarist ~Koufuu Suwa~!

5年ぶりの”3℃大人POPS”大盛況のうち終了しました。

遠方から日帰りで応援にきていただいた方々も多く、

本当にありがとうございました😭

またお土産や差入れなども沢山いただき、重ねてありがとうございます😋

 

チケットを買って頂き、交通費を使って、貴重な週末の時間を使って、

ご来場いただけるだけで、我々は大感謝ですから🤲

どうか手ぶらで気軽に遊びに来て下さいね😃

 

今回も3人、それぞれが持ち寄った曲でプログラムをつくりました。

僕のオリジナル曲”Spanish Windスペインの風”のフランス語バージョンを、ひかるさんが歌ってくれましたが、本当に素晴らしい歌でしたねー👍

荒川君が僕のために書いた”かえらない時間”も大好評で

涙を浮かべて聞いてくださっているお客様もいらっしゃいました🙏

そして、”セイシェルの夕陽”では、ウクレレを演奏しながらコーラスもやりました🤣まぁ上手とは言えませんが、リハーサルからとても楽しくやらせていただきました😁また機会があればチャレンジしたいと思います。

 

 

その翌日はギターデュオコンサートのリハーサル。

 

 

 

デューク・エリントンの曲を、亮太郎くんと2人で、ギターデュオ、我々ならではのアレンジに仕上げようと、2人で1日中ギターを弾いて、結局2泊3日のリハーサル合宿となりました。

 

 

 

 

 

おかげでデューク・エリントンも2人のオリジナル曲も良い仕上がりです。今週末は関内でお待ちしています。

 

皆様の水曜日が素敵な1日になりますように!

またね

 

 

After 5 years, “3℃ Adult Pops” has ended with great success. Thank you so much to the many people who came from far away to support us on a day trip 😭.

 

Thank you again for all the souvenirs and gifts 😋.

 

We are so grateful that you bought tickets and spent your precious weekend time to come to our event 🤲 Please feel free to come empty-handed 😃.

 

We made a program with songs that each of the three of us brought to the show.

Hikaru-san sang the French version of my original song “Spanish Window” and it was really wonderful 👍.

 

Arakawa wrote “Kaeranai Jikan” for me, and it was also a big hit, with some of the audience listening to it with tears in their eyes 🙏.

 

I also played the ukulele and sang in the chorus for “Sunset on the Seychelles” 🤣 I can't say I was very good at it, but I had a lot of fun during the rehearsal 😁.

I would like to try it again if I have a chance.

 

The next day was a rehearsal for a guitar duo concert.

Ryotaro and I spent the whole day playing guitar together to create a unique arrangement of a Duke Ellington song. Thanks to this, both Duke Ellington and our original compositions turned out well. We are looking forward to seeing you in Kannai this weekend.

 

I wish you all a wonderful Wednesday!

See you soon.