Amazing Memories of this summerこの夏の素晴らしい思い出 | ギタリスト・諏訪光風 Koufuu Suwa・Guitar

ギタリスト・諏訪光風 Koufuu Suwa・Guitar

〜ギター弾き〜諏訪光風(すわこうふう)のブログへようこそ〜  
〜Welcome to the blog of guitarist ~Koufuu Suwa~!

あっという間に秋になり、少し前の話になりますが。

今年の夏、インドから女性シンガーが僕の自宅スタジオに来ました。

彼女の名前はニターシャ・Nitasha。

ある日メールが届き

「YouTubeチャンネルを観てメールをしました。

今度日本へ行くので一緒にコラボレーションできませんか?」

というような内容が書かれてありました。

 

最初は何かのイタズラメールかな?と思いながら、ニターシャのYouTubeチャンネルを観てみました。

 

 

そこには、インドの民謡やポップスなどを歌った動画と、旅の動画なども掲載されていました。美しい歌声と素敵な笑顔の女性で、素朴で誠実な印象を受けました。

僕は「是非、一緒にコラボレーションしましょう。友人のミュージシャンも誘ってみます。」と返事をしました。

 

8月にニターシャが来日。

 

僕の自宅スタジオに、ニターシャ、尺八の工藤煉山くん、エンジニアの佐々木さん、が集まり、ほとんど即興演奏のような感じでセッションが始まりました。

近所のお蕎麦屋さんへ行ったり、オンライン配信ライブをしたり、収録後は、ニターシャのご主人も加わっての打ち上げもしました。

 

音楽を通じて、色々な国の人と繋がってきましたが、YouTubeがきっかけで、こんな出会いがあるなんて。

「こんな日のために、私たちはミュージシャンになったんだ!」

そんな話をしながら心地いい時間を過ごしました。

 

その日の様子を短い動画にまとめましたので是非ご覧いただけたら嬉しいです。

ニターシャのYouTubeチャンネルにコラボレーションした演奏動画もアップされていますので、そちらも是非ご覧下さい。

 

Amazing😍Memories of this summer👍この夏の素晴らしい思い出😁

https://youtu.be/In6wxcZcrhw

 

 

 

ニターシャのYouTubeチャンネルはコチラ!

 Nitasha's YouTube channel 👀 is here😁.

 

 

 

It's quickly turning into fall, and this was a while ago.

This summer, a female singer from India came to my home studio.

Her name is Nitasha.

One day I received an e-mail from her.

I saw your YouTube channel and emailed you.

I'm going to Japan next time and wondered if we could collaborate ."

 

At first I thought it was some kind of prank mail. I thought it might be a prank mail, but then I watched Nitasha's YouTube channel, nitashasharma.com.

There, I found videos of her singing Indian folk songs and pop songs, as well as videos of her travels. She had a beautiful singing voice and a wonderful smile, and she seemed simple and sincere.

I said, "By all means, let's collaborate . I will invite some of my friends who are also musicians." I replied.

In August, Nitasha came to Japan.

Nitasha, shakuhachi player Kudo Renzan, and engineer Sasaki gathered at my home studio and began a session that was almost like an impromptu performance.

We went to a nearby soba (buckwheat noodle) restaurant, did an online streaming live performance, and after the recording session, Nitasha's husband joined us for a launch party.

 

Through music, I have connected with people from many different countries, but I never thought I would meet someone like this through YouTube.

We became musicians for a day like this!

We had a comfortable time talking about such things.

We hope you enjoy this short video of the day.

You can also check out the video of our collaboration on Nitasha's YouTube channel.

 

Amazing Memories of this summer

https://youtu.be/In6wxcZcrhw

 

 Nitasha's YouTube channel  is here.

https://youtu.be/882Er5saOH4?si=vE9npFcklyb3ujWK