3姉妹は注射がコワイ!

むかしむかし、リリィ、ローズ、デイジーという3姉妹がいました。

リリィは6歳、ローズは3歳、デイジーはまだ赤ちゃんです。

ある日、3姉妹は病院に行って予防接種を受けることになりました。

病院に着くと、リリィはちょっと緊張していました。

「注射はちょっと怖いけど、大丈夫かな?」

と心配そうに言いました。

ママは優しく微笑んで、

「予防接種は病気から守ってくれる大切なものなのよ。みんな勇気を出してね。」

と励ましました。

まず、リリィが椅子に座りました。

優しい看護師さんが、

「大丈夫、リリィちゃん。ちょっとチクッとするだけだからね。」

と言いました。

リリィは深呼吸をして、

「うん、頑張る!」と答えました。

注射を受けるとき、リリィは少しだけ痛みを感じましたが、すぐに終わりました。

「よく頑張ったね、リリィちゃん!」と看護師さんが言うと、リリィは誇らしげに微笑みました。

次に、ローズが椅子に座りました。

ローズは少し不安そうにお気に入りのぬいぐるみをぎゅっと抱きしめていました。

優しいお医者さんが、「ローズちゃん、大丈夫だよ。ぬいぐるみも一緒に見守ってくれるからね。」と言いました。

ローズは「うん、がんばる!」と小さな声で答えました。

注射を受けるとき、ローズは少し泣いてしまいましたが、お医者さんが

「とても勇敢だったね、ローズちゃん!」と褒めてくれました。

ローズも笑顔になりました。

最後に、デイジーがママの膝の上に座りました。

デイジーは興味津々で周りを見回していました。

看護師さんが

「デイジーちゃんも頑張ろうね。」

と言いながら、小さな注射を準備しました。

デイジーはちょっと驚きましたが、注射が終わるとすぐに笑顔になりました。

「デイジーちゃんもとても頑張ったね!」

と看護師さんが言うと、デイジーも嬉しそうに手を振りました。

3姉妹はみんな予防接種を受け終わり、病院を出るときには

「これで病気から守られるんだね!」と喜びました。

ママは3姉妹に言いました。

「予防接種はとても大切なことなの。みんなが元気で過ごせるために、勇気を出してくれてありがとう。」

こうして、3姉妹は病気に負けない強い体を手に入れ、健康で元気に過ごしました。

優しいお医者さんと看護師さんたちありがとう!

 

おしまい。


The Vaccination Adventure of the Three Sisters

Once upon a time, there were three sisters named Lily, Rose, and Daisy. Lily was six years old, Rose was three, and Daisy was still a baby. One day, the three sisters went to the hospital to get their vaccinations.

When they arrived at the hospital, Lily felt a bit nervous. "I'm a little scared of shots. Will it be okay?" she asked worriedly. Mom gently smiled and reassured her, "Vaccinations are very important to protect you from diseases. Be brave, everyone."

First, Lily sat in the chair. The kind nurse said, "It's okay, Lily. It will just be a little pinch." Lily took a deep breath and replied, "Okay, I'll be brave!" When she got the shot, Lily felt a small pinch, but it was over quickly. "You did great, Lily!" said the nurse, and Lily smiled proudly.

Next, Rose sat in the chair. She clutched her favorite stuffed animal tightly, looking a bit anxious. The gentle doctor said, "Rose, it's okay. Your stuffed animal is here to watch over you." Rose whispered, "Okay, I'll be brave." When she got the shot, Rose cried a little, but the doctor praised her, saying, "You were very brave, Rose!" Rose smiled through her tears.

Finally, Daisy sat on Mom's lap. Daisy looked around curiously. The nurse prepared a small shot and said, "Let's be brave, Daisy." Daisy was a bit surprised by the shot, but she quickly smiled afterward. "You did great, Daisy!" said the nurse, and Daisy waved happily.

After all three sisters had their vaccinations, they left the hospital feeling proud. "Now we're protected from diseases!" they cheered. Mom told them, "Vaccinations are very important. Thank you for being brave."

And so, the three sisters stayed healthy and strong, grateful to the kind doctors and nurses, and ready to face the world with their strong, protected bodies.

 

この物語の一部は、AIアシスタントの助けを借りて作成しました。