3姉妹の手洗い

むかしむかし、あるところに、リリィ、ローズ、デイジーという3姉妹がいました。

リリィは6歳、ローズは3歳、デイジーはまだ赤ちゃんです。

ある晴れた日、3姉妹は公園でたくさん遊びました。

家に帰ると、リリィが言いました。

「みんな、手を洗おうね!ばい菌バイバイするよ!」

ローズは

「ばいばい、ばい菌!」

と楽しそうに答えました。

デイジーもにっこり笑って

「ばいばい、ばーいん!」

と手を振りました。

3姉妹は洗面所に行きました。

リリィは踏み台に立って、水道の蛇口をひねりました。

「じゃー、じゃー」

と水が流れ出しました。

リリィは

「じゃーじゃー、きれいに洗おうね!」

と歌いました。

ローズはリリィに手を差し出して、

「じゃーじゃー、泡ぶくぶく!」

と楽しそうに手を洗いました。

リリィはローズの手を丁寧に洗いながら、

「ぶくぶく、きれいにね!」

と言いました。

デイジーは洗面台に座り、リリィが優しく手を洗ってくれました。

「じゃーじゃー、ぶくぶく、ピカピカ!」

とデイジーも真似して言いました。

みんなの手がピカピカになったところで、ママがキッチンから声をかけました。

「おやつの時間よ!」

3姉妹は大喜びで食卓へ走りました。

手を洗ったおかげで、安心しておやつを食べることができました。

3姉妹は毎日、外から帰ったら

「じゃーじゃー、ぶくぶく、ピカピカ!」

と手を洗うことを忘れませんでした。

そして、いつも清潔で健康に過ごすことができました。

 

English Version

The Three Sisters Wash Their Hands

Once upon a time, there were three sisters named Lily, Rose, and Daisy. Lily was six years old, Rose was three, and Daisy was still a baby. One sunny day, the three sisters played a lot in the park.

When they returned home, Lily said, "Let's wash our hands, everyone! Say goodbye to germs!" Rose cheerfully replied, "Bye-bye, germs!" and Daisy smiled and waved her tiny hand, saying, "Bye-bye!"

The three sisters went to the bathroom. Lily stood on a step stool and turned on the faucet. "Swish-swish," the water flowed out. Lily sang, "Swish-swish, let's wash clean!"

Rose held out her hands to Lily and happily washed her hands, saying, "Swish-swish, bubbly-bubble!" Lily carefully washed Rose's hands, repeating, "Bubble-bubble, clean and bright!"

Daisy sat on the counter as Lily gently washed her tiny hands. "Swish-swish, bubble-bubble, shiny-shiny!" Daisy mimicked.

With their hands all shiny and clean, Mom called from the kitchen, "It's snack time!" The three sisters ran to the dining room with joy. Thanks to washing their hands, they could safely enjoy their snacks.

Every day, the three sisters remembered to wash their hands with "Swish-swish, bubble-bubble, shiny-shiny!" after playing outside. And so, they always stayed clean and healthy.

 

 

この物語の一部は、AIアシスタントの助けを借りて作成しました。