続けてメールがきました。


Hope you are doing well. I received news from the rental company. For the apartment, they require someone to be the leaseholder. The leaseholder has the responsibility for the apartment. Would you mind being the leaseholder? If you are willing to be the leaseholder, I will need to send a copy of your ID to the rental company.

Also, do you have LINE, WeChat, WhatsApp, etc. messaging app? If you do, please share your information with me, so I can contact you when you arrive in Ontario. 

Please let me know your decision. Thank you very much.

Best regards,



他に2人ルームメイトがいるはずだけど、私にリースホルダーになれと?

別にいいですけど、何かふにおちないのです。

何かあったら私が責任取るの?
アパート全体の家賃はどうやって払うの?私が一括で?それともオーナーが会社にはらって、私達がオーナーに後から払うの?
なぜ、オーナーがリースホルダーになれないの?



この時ちょっと頭によぎった事があります。

友人から聞いた話では、

オンタリオ州では家賃を払っている領収書とかをタックスリターンで提出する事ができるそうです。それを考慮して戻ってくる額が増えるらしい。

このオーナーたぶん自分が払って自分用にタックスリターンに使うだろうなー

そして、オーナーに言われた家賃って、本当かどうかわかんないよなー


リースホルダーになってくれとかいうなら、もっときちんと情報を開示してほしいと思ってしまいました。


でも一つ、

じゃ、トイレシャワー付きの部屋は私がもらえるって事だよね?


それなあまぁいいかと思いました。