なんでも、ナチュラルやオーガニックなものにこしたことはない!
妊娠中だったり、小さい子どもがいたりすればなおさら!
そう思っていましたが、妊娠中に読んだ本に新たな考え方をもらいました。
----
The Honest Life by Jessica Alba 
{87992480-A445-46B8-9F93-57F720959D56}

41ページより抜粋
“Natural
WHAT YOU THINK IT MEANS: That a product was made with all-natural, plant-based ingredients.
WHAT IT REALLY MEANS: Who know? The government doesn’t regulate the term “natural,” so it can mean just about anything.

Organic
WHAT YOU THINK IT MEANS: That every ingredient in a product comes from a USDA Certified Organic farm.
WHAT IT REALLY MEANS: The some of the ingredients in your product are certified organic-but the rest can be anything at all. Opt for brands that tell you what percent of the product’s ingredients are USDA Certified Organic-the higher, the better.”

*ナチュラルという言葉は、政府によって定義されていないのでなんにでも使われてしまう。
*オーガニック商品は、すべてオーガニックのものからできているわけではない。製品中どのくらいオーガニックのものが使用されているかがパーセンテージで示されている製品もある。パーセンテージが高ければ高いだけ良い。
----

アメリカだと、日本でモノを選ぶ時のような感覚も働かない場合が多いので、どうしてもナチュラルやオーガニックといった単語に頼って買物していました。。。

さらに、全てオーガニックの材料で作られたベビーフードにSugerが8gも入ってる!!ってこともありました。いくらオーガニックといっても糖分摂りすぎは全体NG~><

全てのものを細かくチェックはできないけど、少し気に掛けるだけでも変化はあるかもしれませんね♪