民主党政権時

職業訓練の一環で

英語講師養成講座の講師をしていた私ウインク

 

今日その時の受講生の一人からラインメッセージをもらった。

一歳になった息子ちゃんのメッチャ可愛い写真と共にラブラブ

(一歳のお誕生日にお祝いの絵本を送ったので)

 

添えられていたお礼の言葉

「先生が居なかったら今の幸せは無かったです」

って

 

私はビックリ!

 

数年前に離婚の危機が有った彼女の話を聞いた事が有った

(あの時は辛かったねぇ・・って思い出される)

 

私は黙って話を聞いた。

頑張ったのは彼女だニコ

 

私はただ話を聞いただけだった。

 

大変な時は

藁をつかむ!(多分)あせる

 

私もそうだった。

そして

振り返ると

つかんだ藁に色々書いてあるものだった爆  笑

 

 

いっぱい学んで苦しい時期を通り抜けたYちゃんキラキラ

私はそんな姿を見せてもらえて有り難かった爆  笑

 

なので・・

「お礼は頑張った自分に言ってあげなよ」

ってラインを返した

 

そこで思う。

 

若い時に4つの「C」を信じて頑張っていたなぁって

 

Chance

Choice

Challenge

Change

 

チャンスをチョイスして

チャレンジしてチェンジする

 

会社の研修で教わった言葉だったキラキラ

 

歯を食いしばって頑張らなきゃいけない時ってあると思う

そんな時に励みにして心の中に置いた言葉だったビックリマーク

 

このチャンスをチョイス!ならば突き進もう!

そんな感じだった笑い泣き

 

あれから20年?

今でも4つの「C」は励みになるキラキラ

 

でも

ちょっと年をとってきた自分にも気が付くニコ

 

何をしている?

何が手に入ってる?

って必死になっていた頃には

みえなかったものキョロキョロ

 

自分自身

その人自体の存在の大切さキラキラ

そんなものが、

昔の私には見えて無かったかもびっくり

 

Yちゃんの話を聞きながら

ただ黙っていたのは

 

Yちゃんの力を信じていたからニコニコ

 

人はそれぞれ自分の運を切り開く力が有る

 

黙って話を聞く。

その人の力を信じて聞く。

 

そして質問

 

それがコーチの仕事だなビックリマーク

 

そして

赤ちゃんの可愛い写真にドキドキ

 

私は

しばらくメロメロになっていたラブラブ

 

November 28, 2020

I got a line message from my ex-student. I met her for the first time when I was working as an instructor of teaching English to kids. She showed me some beautiful pictures of her one-year-old son. He was perfect. I saw her smiling beside the baby too. In the message, she thanked me a lot because I listened to her when she was on the verge of divorcing. She said without me that happiness would have not come to her. I was surprise since I had not done much. Just listened, just sat beside her when she was in tough time. She must thank to her. I was just lucky to see her getting over the problems and changing everything for the better.

As times, we bump into trouble, and unexpectedly have to go through hardship. When I was young, I believed individual had four Cs; chance, choice, challenge, and change, which meant “Choice a chance and challenge it to change the situation or yourself”.  Now that I grow old a little, I feel everything happened to me was a gift. While I was chasing those four Cs, I always focused on what I was doing and others were doing, “Doing” and “having” occupied my mind. As I grow old, my appearance loses attractiveness, but I can feel I am a little cleverer than before because “being” came to mean a lot. Maybe when I sat beside her, I believed she was strong enough to make her own luck.