Europos automobilių gamintojai ir tiekėjai palankiai vertina strateginį dialogą dėl Europos automobilių pramonės ateities kaip galimybę siekti apčiuopiamos pažangos mūsų pramonės konkurencingumui.
“Nebėra laiko ataskaitoms – strateginis dialogas dabar turi duoti realų poveikį, pagrįstą M. Draghi rekomendacijomis. Turime pereiti nuo sankcijomis grindžiamo požiūrio į rinką ir paklausą", – sakė Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) generalinė direktorė Sigrid de Vries. "Neatidėliotinas prioritetas yra ES veiksmai, kuriais siekiama spręsti lengvųjų transporto priemonių CO2 2025 reikalavimų laikymosi baudų problemą, yra būtini norint išlaikyti mūsų pramonės konkurencingumą.”
“Strateginis dialogas vyksta lemiamu momentu, kai reguliavimo spaudimas, pasaulinė konkurencija ir silpna transporto priemonių paklausa įtempė pramonę, sulėtino verslą, sumažino investicinius pajėgumus ir paveikė darbo jėgą. Vien 2024 m. automobilių tiekimo pramonė paskelbė apie 54 000 darbo vietų praradimą", – sakė Europos automobilių tiekėjų asociacijos CLEPA generalinis sekretorius Benjaminas Kriegeris. "Automobilių tiekėjai yra gyvybiškai svarbūs ne tik ES klestėjimui, bet ir regionų bei vietos ekonomikos stabilumui, tačiau šie pamatai nyksta. Dabar atėjo laikas pramonei ir politikos formuotojams suderinti ir imtis ryžtingų veiksmų dėl ilgalaikių technologijoms atvirų taisyklių.”
Raginame, kad pirmuosiuose susitikimuose daugiausia dėmesio būtų skiriama šiems pagrindiniams trumpalaikiams prioritetams:
Trumpalaikės
- Skubiai išspręsti 2025 m. CO2 tikslo laikymosi naštą lengvosioms transporto priemonėms, siekiant užtikrinti, kad nebūtų taikomos baudos.
- Paspartinti lengvųjų ir sunkiųjų transporto priemonių CO2 reglamentų peržiūrą, remiantis palankių sąlygų, rinkos ir vertės grandinės realijų vertinimu..
- Nustatyti Automobilių pramonės veiksmų plano prioritetus ir užtikrinti jo suderinamumą su Švarios pramonės susitarimu
- Aptarti ES masto lengvųjų automobilių pirkimo skatinimo sistemą ir specialias priemones netaršių sunkiųjų transporto priemonių paklausai skatinti (pvz., viešieji pirkimai).
- Įvertinti neigiamą prekybos įtampos su JAV ir Kinija poveikį ES automobilių pramonei ir kaip jo išvengti
- Skubiai užtikrinti palankių sąlygų prieinamumo skaidrumą, visų pirma sunkiosioms transporto priemonėms, kuriose informacijos iš esmės nėra. Nustatyti patikimą reguliarią (kas 6 mėnesius) visapusiško palankių sąlygų rinkinio būklės stebėseną.
Daugiau apie esminius trumpalaikius, vidutinės trukmės ir ilgalaikius prioritetus, kuriuos reikia įgyvendinti, kad būtų užtikrinta strateginio dialogo sėkmė, galite perskaityti toliau pateiktame bendrame dokumente.
Europos automobilių gamintojai ir tiekėjai palankiai vertina strateginį dialogą dėl Europos automobilių pramonės ateities kaip galimybę siekti apčiuopiamos pažangos mūsų pramonės konkurencingumui.



