Naujame Socialinės rinkos fondo (SMF) dokumente nurodoma, kad nepakankamas įkrovimo prieigų įrengimas yra pagrindinė kliūtis sprendžiant šią socialinę transporto skurdo problemą.

Transporto skurdas daro poveikį namų ūkiams ir įmonėms, kai nėra tinkamo transporto, jis nėra prieinamas ar įperkamas, o tai riboja judumą ir kenkia ekonomikai.

Platesnis netaršių transporto priemonių naudojimas gali suteikti galimybių sumažinti transporto skurdą, nes daugelyje ES valstybių narių jų eksploatavimo sąnaudos paprastai yra mažesnės nei vidaus degimo variklių, nepaisant didesnių pradinių sąnaudų.

Gamintojai daro viską, kad sumažintų elektromobilių sąnaudas, nepaisant sudėtingos ir brangios gamybos sistemos Europoje. Šiandien rinkoje yra daugiau nei 370 elektromobilių modelių, iš kurių 16 galima įsigyti už mažiau nei 30 000 eurų..

Tačiau lėtesnis nei reikia viešųjų įkrovimo prieigų įrengimas neatitinka elektromobilių diegimo tempo, o tai kenkia pažangai kovojant su transporto skurdu. Tiesą sakant, iki 2030 m. kasmet reikia 1,2 milijono viešųjų įkrovimo prieigų automobiliams ir furgonams – šiandien šis skaičius siekia šiek tiek daugiau nei 210 000 per metus.

ES pavyzdinio socialinio klimato fondo finansavimas suteikia valstybėms narėms galimybę didinti užmojus ir kovoti su transporto skurdu įgyvendinant nacionalinius veiksmų planus. Įkrovimo prieigų įrengimas yra viena iš priemonių, kurias valstybės narės turėtų įtraukti į savo socialinius klimato planus, kuriais įgyvendinamas Socialinis klimato fondas. Valdžios institucijos turi daugiau dėmesio skirti įkrovimo infrastruktūros diegimo skatinimui ir vyriausybinių schemų, kuriomis elektromobiliai tampa prieinamesni ir prieinamesni, plėtrai. Kaip nurodoma SMF dokumente, socialinės nuomos schemos gali būti sprendimo dalis, padedanti sumažinti išankstines elektromobilių išlaidas.

Tačiau labai svarbu pripažinti, kad socialinės nuomos schemos nėra panacėja. Nereikėtų pervertinti jų poveikio ir efektyvumo, nes jie yra tik viena dėlionės dalis. Norint sukurti tvirtą netaršių transporto priemonių rinką, reikalinga platesnė ir išsamesnė strategija. Ši strategija turėtų apimti įvairias paskatas, infrastruktūros plėtrą ir priemones, kuriomis siekiama užtikrinti holistinį požiūrį į darnaus judumo skatinimą.

Naujame Socialinės rinkos fondo (SMF) dokumente nurodoma, kad nepakankamas įkrovimo prieigų įrengimas yra pagrindinė kliūtis sprendžiant šią socialinę transporto skurdo problemą.