今日は英語ブログ更新の日です。

 

 

今日はぜんざいとおしるこについて

書きました。

 

 

寒い時期には、私たちは普通に食べますが、

よく考えたらぜんざいとお汁粉の違いとか、

地方によって食べ方や具が違うとか、

厄除けのためのものとか

色々考え方はありますよね。

 

 

今回はごく簡単に説明を書きました。

海外の方からすれば、

あずきスープですよね(^^♪

甘くておいしいので、多くの方に食べてもらいたいなと

思います。

 

 

In Winter season, we always like to have Ohiruko or Zenzai 

that are sweet soup made of Azuki, read beans soup. 

 

We like sweet red bean soup, we like anything made with red bean 

example for Mochi or chestnuts.

 

It is said that Oshiruko or Zenzai are getting rid of our bad luck.

Salty pickes are often served with the soup to make it tastier.