13日 My Birthday Paaartyyy!! #ビーチ #パーティー #誕生日 #19 | Going My Way!!! - カナダ高校留学日記-

Going My Way!!! - カナダ高校留学日記-

みんなが知ってるあの女の子が
なんと、カナダの高校に入学することに!!
そのために日記を書くことになったみたいΣ(゚Д゚;)

そんなかとーがみんなに
世界のこと発信しちゃうよ('∀'*)

旧 I LiKE Me(*'-'*) カナダ正規高校留学



ということで、今日は、誕生日について書いて行きたいと思います♡!
On June 6th, I had my birthday party at Britannia beach!!

19歳は、オンタリオ州だとお酒が飲める年なんです!!\(^o^)/
日本だとあと一年待たなければいけません。。。
私のパーティーは、ほとんどの人が、まだ未成年だったため
お酒は一切でていませんが、お酒なしのパーティーでも、
みんなで楽しめました♡!

Since 19 is the legal drinking age in Ontario, I tried to organize my birthday party by my self...(cuz you know,, I really wanted to feel like an adult!!) but organizing party was so hard, so I did it with my friend, Rhea.

お友達のRheaと一緒に、パーティーを計画して、
テーマをビーチパーティーというふうにして、
いろいろ楽しいことをしよう!というようなのが目標でした!♡

SHE IS ALWAYS FLIPPING HELPFUL. She is my greatest friend!!! Thank you, Rhea!

もちろん、ホストシスターズもお手伝いしてくれましたよ!

Also, my host sisters helped to set the party, it was super nice of you guys:)
Thank you, Olivia for driving. Thank you, Marisol for setting the table and stuff!

Because of everyone's help, I think(or believe) my party is successfully done :)

Everyone had a good time with me, and I had funnn with everyone!!

ということで、お馴染みのゲーム、マフィア(日本語で言う、人狼)から
パーティーを始めました。

We started with playing Mafia!!!

(なんじゃそれ、という方は、ぜひ、したの here というところをクリックしてください!)

I explained what the game, mafia is in Japanese. Check it out!!
click here!!

(written in Japanese tho. lol)


なんか、私が全然マフィア(人狼)じゃないのに、私が疑われて、
殺されてしまうという・・・悲しい結果になりました。
どうして・・・疑われてしまったのですか?( ;∀;)

In the game, everyone decided to kill me(who was THE BIRTHDAY GIRL) because someone told that I was the Mafia..., but I was an angel tho!!! Anyway, it was still fun. lol

マフィアであそび終わったあと、
遅れてきたお友達がきて、スイカ割りをしました!

After we played Mafia, my other friends showed up, and we smashed a watermelon!!






私が最初に割る係だったのに、割れなくて、
次の次にやってみたカナダ人のお友達が見事に
スイカを割りました!!カナダでは、スイカ割りというのはあんまりないので、
みんなで楽しめました♡!割ったあとのスイカは、みんなで美味しくいただきました。

I tried to smash it, but I missed it... I know I'm not very good at this.
Who tried after me? I don't remember, but someone smashed it, and we ate the watermelon!!! IT WAS ALSO SUPER FUUUN and YUUUUMMMMYYY!!!

そして、スイカを食べ終わったあと、プレゼントを開ける時間です!

Then, I finally started opening my all amazing presents!!





本当に、みんな私の好きなものを知っていて、
本当にいい友達を持ったなあ。と思いました。

I really loved all presents!!! All my friends (and my host mom) are super awesome and nice:))))))

そして、ビンゴをします!私の日本から持ってきたお土産たちを、景品にして、
パーティーにきてくれたみんなに、プレゼントしました!笑

After I opened all my presents, we played bingo!!

This was the time to get presents from me because everyone was super nice to me, and I loved everyone. (also, I just didn't want people to forget about me.)

みんな、ちょー盛り上がって、
景品も喜んでもらえて、三回くらいやったのかな?笑


The bingo game was sooo fun!! I was reading the numbers for everyone, and yea, I really loved people's reaction. Like, each time when I yelled a number, someone was crying, laughing or murmuring... lol I really had fun!!! lol Also, I was really happy that everyone got something from me, and that made everyone super happy:))

ということで、楽しい時間のあとは悲しい時間です。

After the fun time, I had to say good bye for everyone...

9日の朝、飛行機に乗る私にとって、
今日誕生日パーティーに来てくれた友達の中には
もう、この日で会うのが最後になるお友達がたくさんいました。

なので、バイバイしなきゃいけなくて・・・
本当につらくて、つらくて( ;∀;)

みんなのことが大好きだから、
バイバイって言いたくなくて、・・・
楽しかったのに、楽しかったのに、バイバイしなきゃいけないんですね。
泣きまくって、ハグしまくって、
みんなにまた絶対会おうね!って言って、お別れしました。

I really hated it because this good bye meant like almost forever.
You know what I mean? I won't see some people for long time...
I don't know when I will see them again. I was really really sad, I couldn't stop crying. Everyone was super nice to me... My question is why I have to leave my good friends... My life is always like this. I love my life except those kind of sad part.















本当に、みんなに出会えたことに感謝だし、
また絶対会えると信じて、これからもgoing my wayで行きたいと思います!!!♡

ANYWAY, thank you for making my day special, and I like to keep in touch with all of you guys!!