9:30チーム


英語から帰ってくると小雨がポツポツ…降ってきたので、お部屋での遊びを楽しみました🍀


たくさんのカラーボールが出てくるとみんな大興奮!!

コロコロ転がるボールを笑いながら追いかけたり、手にいくつか抱えてみたり♪


カゴに集めてボールシャワーをしてみると大喜び!2回目からは、みんな目を輝かせて“早く早く〜!”と待ち遠しそうにしていました😆







10:30チーム






13:00チーム


雨が降る前に駅周辺をお散歩しました。

お外に出ると慣らしのお友だちもニッコリ♡電車や街の音を聞いて色んな反応を見せてくれました!

駅にある桜や様々なお花が飾られている所に行くと知っている色や花の名前を教えてくれて話にも花が咲きました😆











Kinder class


今日は ひと回りだけ お散歩に行きましたウインクかわいいオブジェを見つけて 動きを真似したり どれが好きか お話ししては ニコニコのみんなでした!

お部屋に戻ってからは 体操をして身体をたくさん動かした後に 簡単な紹介カードを作りました😊できあがると 1人ずつカードを持ってお名前と好きな食べ物を発表しましたルンルン 感想を聞いてみると「ドキドキしたー」「こわかった」「みんながきいてくれて嬉しかった」と 緊張した様子をお話ししてくれましたキラキラ 













ランチのご挨拶(お当番さん)😋🍱

ブロック遊びのようす星




English class 


(Baby class)

We sang the monthly theme song, ‘London Bridge,’ while swinging down the colorful scarf, imitating the falling bridge. Then the teachers threw a bunch of scarves up high, and the kids tried to catch them or watched them falling. After that, they learned about different types of shapes with shape blocks. Some tried to put lace into the holes in the middle, while others collected the blocks scattered around and played with them.



(10:30 class)

The kids learned about the letter A today. They imitated the teacher saying the letter sound. Afterwards, they made a capital A with popsicle sticks. Lastly, during the food lesson, they placed snacks on the letter A mats.




(Older kids’ classes)

They learned some words that begin with the letter A. During the food lesson, they made capital A pancakes. They had fun pouring the ingredients needed to make pancakes into the bowl, mixing them together, and creating the shape of the letter A for the pancakes.














Have a nice dayウインク



火事や地震等,災害時の避難場所をお知らせします。


キッズスクールでの保育継続が困難な場合に、下記第一避難場所又は第二避難場所へ避難することがあります。


避難した際には公式ラインもしくはブログにてお知らせいたします。

地震の二次災害によりネットワーク、電話回線が使用不可の際に災害伝言ダイヤル(171→園番号042-815-0860)にてメッセージの確認をお願いします。


第一避難場所: 相模原市立 新町中学校

(神奈川県相模原市南区相模大野9丁目14-1)


第二避難場所:相模原市立 南大野小学校

(神奈川県相模原市南区上鶴間1丁目5−1)