外は寒いし雪も沢山残ってるし…
ということで、今日はお部屋で遊びました!

おままごとでは、フライパンに食べ物を入れて、焼いたり、ぐるぐる混ぜたりして、クッキング🍳
出来上がったらお皿に盛り付けて、お友達どうぞ!✨
どんどん遊びが上手になっているのが実感できました☺️








      製作の様子


今日はひな人形製作もしました。

お雛様ってなんだろう??

と、馴染みがないお友だちもいましたが、出来上がるととっても嬉しそうな笑顔を見せてくれました🎶


べびちゃん以外は自分で、のりを付けて、ぺったん!一つひとつのパーツを貼っていく作業は指先を使い、集中力が必要です。最後まで出来上がるかなーと、ちょっぴり心配でしたが…心配無用のようでした。










3月3日前に持ち帰ります。ぜひ、お家で飾ってくださいね。




Kinder class 









今朝の子どもたちは一面に積もった雪にウキウキ気分😊❄️

1年に1度⁇のせっかくの機会なので、雪に触れて遊びました。


「冷た〜い!」「キラキラしててダイヤモンドみたい!」と感じたことなどを言葉で伝えていました🎵

雪を触った後にお友達と手を握り、「あったかいね〜💓」と微笑み合う姿がcuteでした😊



ランチ前には、みんなで食べ物クイズをしました。

出題者はカードを引いて、書かれている食べ物のヒントを伝えます。

まわりのみんなは「緑色」「丸い」などの色や形のヒントから何か考え…見事正解すると喜んでいました✨


English class 















(Baby class)

The kids had an exciting time playing with the marbles that rolled down from a tall tower at the beginning of the lesson. Then, they followed along and sang with the teacher during the morning songs and finger-plays. Next, the kids were shown a toy kerosene lamp that could light up if pulled, and they were curious about how to operate it. Finally, at the end, they practiced their fine motor skills by picking up sticks and inserting them back into small holes.


(Older kids’ classes)

Today’s lesson was all about the letter ‘W’. It started with searching for letter ‘W’ cards around the classroom, then jumping over an obstacle before finding the correct alphabet letter. Next, the students practiced recognizing color patterns with alphabet beads. The highlight of the activity was making the letter ‘W’ with their snacks. The kids had a lot of fun playing the games and being creative in placing the snacks to form the alphabet letter. Yummy, yummy!




Have a nice day ウインク